Avatar billede gigaload Nybegynder
22. marts 2006 - 10:16 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

en loop fejl

jeg får ikke nogen fejl rapport, men når jeg henter min data ud af databasen, og ber den løve igennem, viser den det rigtige antal. Problemet ligger i at den viser de samme data i de alle, selvom der er forskel.

<%

' Åbner en forbindelse til databasen
  Set myconn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
  myconn.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source= " & Server.MapPath("firma7.mdb") &";"

' Trækker samtlige data ud af databasen, hvor navn og efternavn er dem der er søgt på,
' og de sorteres i faldende rækkefølge efter ID.
  SQLhent = "SELECT * FROM koeb WHERE navn = '"& Request.QueryString("navn") &"' AND efternavn = '"& Request.QueryString("efternavn") &"' ORDER BY ID DESC"
  Set RS = myconn.Execute(SQLhent)

  navn = RS("navn")
  efternavn = RS("efternavn")
  dato = RS("dato")
  produkt1 = RS("produkt1")
  produkt2 = RS("produkt2")
  produkt3 = RS("produkt3")
  produkt4 = RS("produkt4")
  produkt5 = RS("produkt5")

%>

<%
                ' Dataen blir udskrevet til siden vis
                DO

                Response.Write("<tr>")
                Response.Write("<td width='450' colspan='2'>&nbsp;</td>")
                Response.Write("</tr>")
                Response.Write("<tr>")
                Response.Write("<td width='250'>" & dato & "</td>")
                Response.Write("<td width='200'>&nbsp;</td>")
                Response.Write("</tr>")
                Response.Write("<tr>")
                Response.Write("<td width='250'>Imedeen Tan Optimizer</td>")
                Response.Write("<td width='200'> "& produkt1 &" </td>")
                Response.Write("</tr>")
                Response.Write("<tr>")
                Response.Write("<td width='250'>Imedeen Time Perfection</td>")
                Response.Write("<td width='200'> "& produkt2 &" </td>")
                Response.Write("</tr>")
                Response.Write("<tr>")
                Response.Write("<td width='250'>Imedeen Classic</td>")
                Response.Write("<td width='200'> "& produkt3 &" </td>")
                Response.Write("</tr>")
                Response.Write("<tr>")
                Response.Write("<td width='250'>Imedeen Prime Renewal</td>")
                Response.Write("<td width='200'> "& produkt4 &" </td>")
                Response.Write("</tr>")
                Response.Write("<tr>")
                Response.Write("<td width='250'>Imedeen Expression Line Control</td>")
                Response.Write("<td width='200'> "& produkt5 &" </td>")
                Response.Write("</tr>")

                ' Går til næste record i RS
                RS.MoveNext

                ' Fortsætter indtil RS er gennemløbet (EOF = End Of File)
                LOOP WHILE NOT RS.EOF
            %>
Avatar billede softspot Forsker
22. marts 2006 - 10:19 #1
Du skal have aflæsningen af variable ind i din løkke (og så vil jeg i øvrigt anbefale at du sætter dit check for EOF op i toppen af løkken):

<%

' Åbner en forbindelse til databasen
  Set myconn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
  myconn.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source= " & Server.MapPath("firma7.mdb") &";"

' Trækker samtlige data ud af databasen, hvor navn og efternavn er dem der er søgt på,
' og de sorteres i faldende rækkefølge efter ID.
  SQLhent = "SELECT * FROM koeb WHERE navn = '"& Request.QueryString("navn") &"' AND efternavn = '"& Request.QueryString("efternavn") &"' ORDER BY ID DESC"
  Set RS = myconn.Execute(SQLhent)

%>

<%
                ' Dataen blir udskrevet til siden vis
                DO WHILE NOT RS.EOF

  navn = RS("navn")
  efternavn = RS("efternavn")
  dato = RS("dato")
  produkt1 = RS("produkt1")
  produkt2 = RS("produkt2")
  produkt3 = RS("produkt3")
  produkt4 = RS("produkt4")
  produkt5 = RS("produkt5")

                Response.Write("<tr>")
                Response.Write("<td width='450' colspan='2'>&nbsp;</td>")
                Response.Write("</tr>")
                Response.Write("<tr>")
                Response.Write("<td width='250'>" & dato & "</td>")
                Response.Write("<td width='200'>&nbsp;</td>")
                Response.Write("</tr>")
                Response.Write("<tr>")
                Response.Write("<td width='250'>Imedeen Tan Optimizer</td>")
                Response.Write("<td width='200'> "& produkt1 &" </td>")
                Response.Write("</tr>")
                Response.Write("<tr>")
                Response.Write("<td width='250'>Imedeen Time Perfection</td>")
                Response.Write("<td width='200'> "& produkt2 &" </td>")
                Response.Write("</tr>")
                Response.Write("<tr>")
                Response.Write("<td width='250'>Imedeen Classic</td>")
                Response.Write("<td width='200'> "& produkt3 &" </td>")
                Response.Write("</tr>")
                Response.Write("<tr>")
                Response.Write("<td width='250'>Imedeen Prime Renewal</td>")
                Response.Write("<td width='200'> "& produkt4 &" </td>")
                Response.Write("</tr>")
                Response.Write("<tr>")
                Response.Write("<td width='250'>Imedeen Expression Line Control</td>")
                Response.Write("<td width='200'> "& produkt5 &" </td>")
                Response.Write("</tr>")

                ' Går til næste record i RS
                RS.MoveNext

                ' Fortsætter indtil RS er gennemløbet (EOF = End Of File)
                LOOP
            %>
Avatar billede gigaload Nybegynder
22. marts 2006 - 10:27 #2
virker, så bare smid et svar softspot
Avatar billede softspot Forsker
22. marts 2006 - 10:28 #3
Kommer her :)
Avatar billede softspot Forsker
22. marts 2006 - 12:21 #4
Tak for point :)