Avatar billede bellagio Nybegynder
21. marts 2006 - 20:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Låse frame. Forhindre at siden går væk fra en frame.

Jeg har en side bestående af en frame med en menu i venstre side, og en frame i højre side, hvor undesiderne vises.

<frameset cols = "195,*" framespacing="0" frameborder="no" border="0">

    <frame src="page/menu.html" name="menu" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no" noresize>
    <frame src="page/start.html" name="site" marginwidth="10" marginheight="10" scrolling="auto" noresize>

</frameset>

I menuen er alle linksne lavet således: <a href="info.html" target="site">Info</a>

Mit problem er som følger:
Jeg bruger forskellige programmer på siden, bl.a. phpBB debatforum. Nogle gange, bl.a. når jeg går ind i adminstration, eller hvis man klikker på et topic uden at være logget ind, så viser den billedet i fuld størrelse. Dvs. nogle gange overruler den framesne, således at undersiden fylder hele skærmen, og menu-framen forsvinder.

Er det muligt at låse en frame (menu), således at undersiden ikke åbnes i hele vinduet?
Altså på en eller anden måde, at kode index-siden således at framen er låst indtil man lukker vinduet eller skriver noget andet i adressebaren?
Avatar billede roenving Novice
22. marts 2006 - 03:08 #1
Næh ...

-- men du kan jo sørge for, at alle de links, du har kontrol over, refererer til din site-frame, f.eks. ved i menu.html at indsætte et base target i head-sektionen:

<base target="site">

-- og så kan du jo undersøge om koden, der er i framen har targets, for det bør de jo principielt ikke have i din konstruktion !-)
Avatar billede bellagio Nybegynder
22. marts 2006 - 07:50 #2
Okay. Mit problem er som sagt at jeg bl.a. benytter færdige php scripts... Fx består phpBB af ret mange filer, og jeg tvivler på at jeg kan kigge det hele igennem og rette alle henvisninger til..

Hele phpBB er dog bygget op med en overall_header, så kan jeg bare sætte <base target="site"> ind i den, eller går det ikke når det er php?
Avatar billede bellagio Nybegynder
22. marts 2006 - 08:20 #3
Men det er måske snarre et spørgsmål til PHP :o)
Avatar billede roenving Novice
22. marts 2006 - 16:01 #4
Jamen, du kan vel i phpBBs adm-modul sætte targets på dine links ?-)
Avatar billede bellagio Nybegynder
22. marts 2006 - 19:02 #5
Hmm... Det tror jeg ikke umiddelbart. Adm-panelet er kun til normal administration og valg af fx. farver! Jeg tror også at jeg har luret at det kun vedr. en konkret fil der redirecter. Men eftersom det er en php fil, har jeg stillet spørgsmålet om hvordan man laver targets i php ovre under php.

Mange tak for indsatsen...
Avatar billede bellagio Nybegynder
26. marts 2006 - 11:25 #6
lukker