Avatar billede harisk Nybegynder
21. marts 2006 - 16:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

selecte flere række ud fra een kolone, som enkelt række?Hvordan?

hejsa,
jeg vil gerne hente flere række ud som en enkelt række, måske kommasepareret. Kan det lade sig gøre?

fx:

id:          kode:
23          ab
23          ht
23          ut

så når jeg selecter det at jeg får

ab,ht,ut

i stedet for

ab
ht,
ut

Kan det lade sig gøre, og hvordan? Jeg bruger stored procedures for lige og nævne det... Der skal helst være god performance forbundet med forslaget/løsningen. :-)

på forhånd tak
Avatar billede arne_v Ekspert
21. marts 2006 - 16:36 #1
hvis du vil have god performance for den slags "ikke relationelt", saa skal
du goere det i din applikation og ikke i SQL
Avatar billede harisk Nybegynder
21. marts 2006 - 16:39 #2
yeah... det var også noget jeg var bange for... men hvordan plejer man og løse sådan noget? Nu er det af ren nysgerrighed, kan man lave Loop metoder i sql?
Avatar billede arne_v Ekspert
21. marts 2006 - 16:46 #3
ikke i standard SQL

men de fleste store SQL dialekter har en loop

MS SQLServer har f.eks. en WHILE loop

eksempel fra docs:

USE pubs
GO
WHILE (SELECT AVG(price) FROM titles) < $30
BEGIN
  UPDATE titles
      SET price = price * 2
  SELECT MAX(price) FROM titles
  IF (SELECT MAX(price) FROM titles) > $50
      BREAK
  ELSE
      CONTINUE
END
PRINT 'Too much for the market to bear'
Avatar billede harisk Nybegynder
21. marts 2006 - 16:55 #4
nu vi snakker om performance, vil det gå hurtigere at lave loopet i applikationen eller i selve SP-en?
Avatar billede harisk Nybegynder
21. marts 2006 - 16:55 #5
glem det, nu har jeg besluttet at det blive i app-en.. Fyr et svar af arne :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
21. marts 2006 - 17:03 #6
i det angivne tilfaelde mange gange hurtigere i applikationen

og svar