Avatar billede bomme Nybegynder
21. marts 2006 - 15:37 Der er 9 kommentarer

noget galt med min MID funktion, hjælp

Jeg har denne kode for neden for at fjerne alle HTML koder, dvs den sletter alt der starter med < og slutter med > meeen min kode nedenfor vikrer ikke, det er kun den første HTML kode den sletter rigtigt ellers så sletter den nr 2 fint fra start men slut punktet er alt for langt fremme. Jeg har HTML start og HTMLslut udskrevet i en label og der kan jeg se at det er korrekt nok hvor start og slut punktet er men min funktion der sletter det virker slet ikke...

Do Until Counter = 2 'htmlstart = 0
htmlstart = 0
htmlslut = 0
htmlstart = InStr(htmlfri, "<")
htmlslut = InStr(htmlfri, ">") - 2
If Not htmlstart = 0 Then
htmltemp = Mid(htmlfri, htmlstart, htmlslut)
htmlfri = Replace(htmlfri, htmltemp, "")
End If
Counter = Counter + 1
Loop
Avatar billede sjh Nybegynder
21. marts 2006 - 16:07 #1
Du kunne også bare gøre sådan:

Option Explicit

Private Sub Form_Load()
  Text1.Text = HTML2Text("<b>123</b> <font size='14'>ABC</font>")
End Sub

Public Function HTML2Text(strHtml As String) As String
Dim i As Long
Dim strOne As String
Dim strOut As String
Dim blnHtm As Boolean
  For i = 1 To Len(strHtml)
    strOne = Mid$(strHtml, i, 1)
    Select Case strOne
          Case "<", ">"
            blnHtm = Not blnHtm
          Case Else
            If Not blnHtm Then
              strOut = (strOut & strOne)
            End If
    End Select
  Next
  HTML2Text = strOut
End Function
Avatar billede bomme Nybegynder
21. marts 2006 - 16:22 #2
Kan godt være det virker men jeg kan bare ikke forstå hvorfor, og det er nu meget vigtigt syntes jeg selv
Avatar billede bomme Nybegynder
21. marts 2006 - 16:53 #3
og nej det virker heller ikke ved mig den skriver bare 123 ABC
Avatar billede bomme Nybegynder
21. marts 2006 - 17:05 #4
Ja se lige bort fra min sidste kommentar der... Men det virker stadig ikke. Jeg indsætter teksten

<BODY>

<FONT face<Arial>Følgende ESS kunde skal have installeret:</FONT></P>

<FONT face<Arial>Mail sendt til </FONT><A href<"mailto:test@data.dk"><FONT face<Arial>test@data.dk</FONT></A><FONT face<Arial>&nbsp;skal have udført en Total installation
Mail sendt til </FONT><A href<"mailto:godtigang@ess.dk"><FONT face<Arial>godtigang@ess.dk</FONT></A><FONT face<Arial>&nbsp;skal have udført Godt i Gang</FONT></P>

<FONT face<Arial>---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------</FONT></P>

<FONT face<Arial>Kunde nr (TMS): 994
Navn: John Johnson
Adresse: Uglekær
postnr. by: 6200 Aabenraa
Kontakt tlf: 623170</FONT></P>

<FONT face<Arial>Oprettet d.: 25. oktober 2005
Ønsket d.: 27. december 2005
Udføres d.: 27. februar 2006</FONT></P>

<FONT face<Arial>---</FONT></P>

<FONT face<Arial>Bredbånd</FONT></P>

<FONT face<Arial>Ordre nr: 11420
Type: Oprettelse</FONT></P>

<FONT face<Arial>Updata nummer: ESSAAB0270</FONT></P>

<FONT face<Arial>---</FONT></P>

<FONT face<Arial>IP telefoni</FONT></P>

<FONT face<Arial>Ordre nr:
Telefon nr: </FONT></P>

<FONT face<Arial>SIP Konto information
Server:
</FONT></P>
---------------------------------

Men jeg får det her ud af det med din funktion

Arial/FONT/PFONT faceMail sendt til "mailto:test@data.dk"FONT facetest@data.dkArial/FONTA hrefArial/FONT/AFONT face&nbsp;skal have udført Godt i Gang

Arial/FONT/PFONT faceKunde nr (TMS): 994
Navn: John Johnson
Adresse: Uglekær
postnr. by: 6200 Aabenraa
Kontakt tlf: 623170

Arial/FONT/PFONT face---

Arial/FONT/PFONT faceOrdre nr: 11420
Type: Oprettelse

Arial/FONT/PFONT face---

Arial/FONT/PFONT faceOrdre nr:
Telefon nr:
Avatar billede sjh Nybegynder
21. marts 2006 - 17:23 #5
øhh.. <FONT face<Arial> er ikke html ellers er det en fejl..

den skal se sådan ud: <FONT face=Arial> eller <FONT face="Arial">
Avatar billede bomme Nybegynder
21. marts 2006 - 17:35 #6
Ja det så jeg lige med det samme så har lavet en replace, det er nemlig sådan at der ikke findes noget > tegn i dette dokument de er detsvære erstattet af HEX decimaler. Men jeg har fundet ud af det nu.. Kunne bare godt tænke mig at du skrev lidt tekst til den funktion så jeg også kunen lære lidt :)
Avatar billede sjh Nybegynder
21. marts 2006 - 17:44 #7
ellers så prøv den her:

Private Sub Form_Load()
  Text1.Text = HTML2Text("<FONT face<Arial>123</FONT> <font size='14'>ABC</font>")
End Sub

Public Function HTML2Text(strHtml As String) As String
Dim i As Long
Dim strLst As String
Dim strOne As String
Dim strOut As String
Dim blnHtm As Boolean
  For i = 1 To Len(strHtml) ' Gennemløber strHtml
    strOne = Mid$(strHtml, i, 1) ' Setter et tegn i strOne (tager et tegn af gangen)
    Select Case strOne
          Case "<", ">" ' Hvis strOne er < eller > så køres det her unden
            If strOne <> strLst Then ' Hvis strOne ikke er det samme som strLst
              blnHtm = Not blnHtm ' Skifter automatisk mellem True og False
            End If
            strLst = strOne ' Setter strLst til strOne
          Case Else ' Hvis strOne IKKE er < eller > så køres det her unden
            If Not blnHtm Then ' Hvis blnHtm IKKE er true så køres det her unden
              strOut = (strOut & strOne) ' Tilføjer strOne til strOut
            End If
    End Select
  Next
  HTML2Text = strOut ' Retuner strOut
End Function
Avatar billede bomme Nybegynder
11. maj 2007 - 09:30 #8
mangler svar
Avatar billede sjh Nybegynder
11. maj 2007 - 11:46 #9
okææ kommer her ;)