Avatar billede kim_falkner Nybegynder
21. marts 2006 - 13:27 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

OLE visning

Jeg skal lave en rapport som viser nogle billeder. Jeg har filnavn på billede i et tekstfelt med formatet \\server\mappe\billede.jpg. Når jeg laver et bound object og siger at kontrolsource er dette felt er det grafiske billede tomt. Der er adgang til billedet. Access 2000 benyttes
Avatar billede mugs Novice
21. marts 2006 - 17:12 #1
En af grundene til, at du ikke har fået nogle indlæg her kan være, at ud af dine 29 oprettede spørgsmål er 17 stadig åbne!
Avatar billede kim_falkner Nybegynder
21. marts 2006 - 22:02 #2
Prøv at se om mine spørgsmål er besvarede? men du har da responderet på dette spg. indenfor 2 timer. det er da pænt.
Avatar billede mugs Novice
22. marts 2006 - 05:29 #3
Det kan godt være, at du ikke har fået et brugbart svar. Men nogle af dine åbne spørgsmål er daterede JUN 2004. Der er ikke meget håb om, at et sådant gammelt spørgsmål vækker andre brugeres interesse. Så en kommentar fra dig vil da vække fornyet interesse, for slet ikke at tale om at luke spørgsmålene. Det mener jeh godt man kan efter så lang tid.
Avatar billede kim_falkner Nybegynder
22. marts 2006 - 10:04 #4
Jeg har lukket hvad jeg kan. Kan vi vende tilbage til access?
Avatar billede mugs Novice
22. marts 2006 - 11:05 #5
stry har skrevet en udmærket artikel om indsættelse af billeder i Access. Den bygger på det princip, at billeder ikke skal lagres i Access men udelukkende en henvisning (sti) til det sted hvor billedet er placeret. Når du åbner en formular skal du kode dig frem til at billedet hentes i formularens VedAktuel (current)hændelse, og det samme i rapporten.
Hvis du placerer billederne i Access vil denne vokse uhæmmet i størrelse.

Jeg har en testdb med vejledning der fører dig igennem forløbet. Blot læg din e-mail.
Avatar billede kim_falkner Nybegynder
22. marts 2006 - 11:36 #6
Fint. Det setup du nævner er netop det jeg benytter, men billederne vises bare ikke. Det er i øvrigt en rapport jeg bruger. Mail kim_falkner (at) hotmail.com
Avatar billede mugs Novice
22. marts 2006 - 12:38 #7
Jeg tror fejlen ligger i, at du benyttet et bundet felt. Det skal være et ubundetbilledfelt. Sender filerne nu.
Avatar billede mugs Novice
23. marts 2006 - 10:25 #8
Tak for point.