Avatar billede danino Nybegynder
21. marts 2006 - 13:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

regex spørgsmål i php

Er der nogen der kan hjælpe mig med følgende regex.

Jeg skal matche alt hvad der kan stå i en mysql_query(), hvor flere ting kan forekomme
mysql_query("SELECT * FROM table WHERE something=something") or die...
mysql_query($sql) or die...
mysql_query("SELECT something FROM table WHERE " . $whereclause) or die...

jeg har selv forsøgt med følgende, uden det store held
"/mysql_query\((.*)\)/i"

Det er nemlig meningen at det skal replaces med
$db->query(her skal der stå det samme som i den gamle query hvad enten det er en variabel eller noget tekst skrevet direkte)

Er der nogen der kan hjælpe med det?
Avatar billede danino Nybegynder
21. marts 2006 - 13:18 #1
den skal altså replace alt fra begyndelsen af mysql_query..... osv, helt hen til slutningen af linjen, nemlig ved ;
og så skal replace self også ende på ;

på forhånd tak
Avatar billede spyrodrag Nybegynder
21. marts 2006 - 14:06 #2
preg_match_all('/mysql_query\((^\))\)', $resp['data'], $ary, PREG_PATTERN_ORDER);

Denne linie skulle gerne søge på teksten: mysql_query( <Alt tekst, hvor ) ikke må forkomme> ). Derefter gemmes resultatet. Det er vel et stykke af vejen.

Held og lykke...
Avatar billede spyrodrag Nybegynder
21. marts 2006 - 14:11 #3
Mangler vidst /i i min sætning.
Avatar billede danino Nybegynder
21. marts 2006 - 15:07 #4
Det virker desværre ikke...
Avatar billede danino Nybegynder
21. marts 2006 - 15:23 #5
spørgsmålet er blevet stillet i regex kategorien i stedet
link: http://www.eksperten.dk/spm/696954