Avatar billede tulle Nybegynder
03. maj 2001 - 11:11 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Hyperlink til tekstboks

Hej

Jeg har en liste med hyperlinks, når man klikker på et af dem skal teksten fra linket skrives i tekstboksen. Man skal kunne vælge flere links/tekster og sætte ind i tekstboksen, som skal separeres med \"-\" eller \",\".

Kan det lade sig gøre?
Avatar billede nute Nybegynder
03. maj 2001 - 11:33 #1
<script>
function writeValue(text){
  var newVal = \"\";
  var tmpVal = document.form.area.value;
  if( tmpVal.length > 0 ){
    newVal = tmpVal + \" - \";
  }
  newVal = newVal + text;
  document.form.area.value = newVal;
}
</script>
<form name=\"form\">
<a href=\"java script:void(writeValue(\'En tekst 1\'));\">Sett inn \"En tekst 1\"</a><br>
<a href=\"java script:void(writeValue(\'En tekst 2\'));\">Sett inn \"En tekst 2\"</a><br>
<a href=\"java script:void(writeValue(\'En tekst 3\'));\">Sett inn \"En tekst 3\"</a><br>
<a href=\"java script:void(writeValue(\'En tekst 4\'));\">Sett inn \"En tekst 4\"</a><br>
<textarea name=\"area\" cols=\"15\" rows=\"5\"></textarea>

</form>
Avatar billede tulle Nybegynder
03. maj 2001 - 11:41 #2
Er der nogen måde at undgå writeValue på, således man ikke skriver den tekststreng der skal sættes ind? Kan den ikke findes ved at tage det man klikker på og sætte ind på en eller anden måde?
Avatar billede nute Nybegynder
03. maj 2001 - 11:45 #3
nope....
Avatar billede tulle Nybegynder
03. maj 2001 - 12:31 #4
Okay! Det er jeg ked af at høre for der er tilfælde hvor jeg skal have linksne genereret fra en database, hvor jeg så hverken kender antallet eller teksten på dem. Derfor tænkte jeg at der måske kunne være en måde at komme uden om det at skulle indtaste tekst-strengen. Men det er helt umuligt?
Avatar billede nute Nybegynder
03. maj 2001 - 12:34 #5
det er da enkelt nok. fx:

<%
while not rs.eof
  response.write \"<a href=\"\"java script:void(writeValue(\'\" & rs(\"verdi\") & \"\'));\"\">\" & rs(\"link\") & \"</a>\"
wend
%>

eller noe lignende...
Avatar billede tulle Nybegynder
03. maj 2001 - 14:58 #6
Sorry jeg har først set dit svar nu.
Jeg er i tvivl om hvor i koden det skal stå. Jeg kan ikke lige se hvordan det kan komme ind.
Avatar billede nute Nybegynder
03. maj 2001 - 15:07 #7
du sier du genererer linkene ut fra en database. Så regner jeg med at du har verdien du skal legge i tekstfeltet, i datatabasen sammen med navnet på linken ?!?

post koden (kun ASP koden) du bruker til å generere linksene, så skal vi nok finne ut av det...
Avatar billede tulle Nybegynder
04. maj 2001 - 08:31 #8
Den kode har jeg endnu ikke lavet. Jeg ville først finde ud af om jeg kunne få det her til at virke. Jeg skal have lagt det her ind i en cacading menu, og det virker ikke lige som jeg havde tænkt mig. Faktisk kan jeg ikke få det til at virke overhovedet. Jeg må finde på noget andet.

Tak for hjælpen, her er dine point.
Avatar billede tulle Nybegynder
04. maj 2001 - 10:40 #9
Jeg har et lille tillægsspørgsmål, jeg håber du vil svare.

Hvad nu hvis jeg har linket på en side og tekstboksen på en anden siden. Hvordan gør jeg så?
Avatar billede nute Nybegynder
04. maj 2001 - 10:49 #10
så går det ikke...med mindre du bruker frames...
Avatar billede tulle Nybegynder
07. maj 2001 - 13:14 #11
nute: Jeg ved godt du har hjulpet mig meget. men jeg håber du kan svare mig på en enkelt lille ting.

Jeg har problemer men tegnet \', kan jeg bruget noget andet? Jeg har forsøgt med ASCII-koden for det, men det virker heller ikke. Jeg har også forsøgt med flere \' men det går heller ikke. Hvad kan jeg ellers bruge?
Avatar billede nute Nybegynder
07. maj 2001 - 13:16 #12
i hvilken kontekst ?
Avatar billede tulle Nybegynder
07. maj 2001 - 13:24 #13
Det er i forbindelse med en menuliste, hvor jeg skriver:
numbers0_0.list.add(0,\'&nbsp;<a href=\"java script:void(writeValue(\'Test 1\'));\">Test 1</a>\')

men jeg får en fejlmeddelelse om at der mangler en ) og det gør der ikke. Jeg kan godt få et alm. hyperlink til at virke, men den kode du har hjulpet mig med vil ikke fungere.
Avatar billede nute Nybegynder
07. maj 2001 - 13:26 #14
prøv denne:

numbers0_0.list.add(0,\'&nbsp;<a href=\"java script:void(writeValue(\\\'Test 1\\\'));\">Test 1</a>\')

/nute
Avatar billede tulle Nybegynder
07. maj 2001 - 13:34 #15
Det virker! Tusinde tak skal du have. Jeg føler mig lidt dum over at jeg ikke selv kunne finde ud af det.

Vil du have nogle flere point som tak for hjælpen?
Avatar billede nute Nybegynder
07. maj 2001 - 13:39 #16
tja...15 points er vel nok :)
Avatar billede tulle Nybegynder
07. maj 2001 - 13:41 #17
Jeg opretter et spørgsmål så får du 15 point.