Avatar billede weblance Nybegynder
21. marts 2006 - 11:51 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Skabelon til indbetalingskort i Summa Summarum

Jeg skal til at starte virksomhed og vil selv udskrive mine indbetalingskort, inkl. grafikken.

Er der nogen der har en skabelon jeg kan få lov til at kopiere?
Avatar billede mariaf Juniormester
21. marts 2006 - 17:20 #1
Det må man ikke. Prøv på www.post.dk - der står en hel masse om det.
Det billigste er at købe dem fortrykt hos din leverandør.
Avatar billede weblance Nybegynder
21. marts 2006 - 18:18 #2
Jo, man må godt udskrive sine egne FI/GIRO kort. Man skal bare få det godkendt hos PBS - og det er ikke så svært.
Avatar billede mariaf Juniormester
21. marts 2006 - 18:57 #3
Alt er relativt. Det er i hvert fald tidskrævende og dermed dyrt.
Avatar billede weblance Nybegynder
21. marts 2006 - 22:08 #4
Tidskrævende... Ja det tager selvfølgelig tid at designe fakturan med indbetalingskortet. Men når det er gjort kan jeg ikke se at det skal være mere tidskrævende end hvis indbetalingskortet er fortrykt. Det er jo også derfor jeg eftersøger en færdiglavet skabelon ;)

Dyrt... Hvis man har en laserprinter er det ikke ret meget dyrere at udskrive faktura og indbetalingskort end at få det trykt.
Avatar billede mariaf Juniormester
21. marts 2006 - 22:19 #5
Du skal lave skabelonen. Den skal godkendes - evt rettes til. Du får et trykkenr. Du har brugt måske 5 timer - 10 timer - 3 timer? Og nej, det er ikke ret meget dyrere at skrive dem ud selv, men det er unødige udgift og spild af tid, da du ikke har nogen fordele af det.
Du kan jo bare kopiere den på postdanmarks hjemmeside.
Avatar billede b_hansen Novice
22. marts 2006 - 08:01 #6
Et alternativ til indbetalingskort kan være at henvise til en bankkontoen på fakturaen. en bankoverførsel er osse langt det billigste for kunderne.

Husk blot at bede kunderne om at angive fakturanummeret, når de laver betalingen
Avatar billede jtang Nybegynder
23. marts 2006 - 22:27 #7
Jeg vil give de andre ret - det kan ikke betale sig at trykke egne giro/indbetalingskort. Det er et fåtal der bruger dem
Gå i banken få et kreditor nummer - og bruge det til at danne en OCR linje, som du så kan sætte et vilkårligt sted på dit fakturadesign, og bede kunderne om at bruge den som reference når de betaler via hjemmebanken.
Avatar billede weblance Nybegynder
23. marts 2006 - 22:49 #8
Jeg kommer til at udskrive mindst 100 fakturaer om måneden og har nu valgt at få indbetalingskortet fortrykt, sådan at jeg bare skal udskrive ocr, kundenavn, pris og betalingsdato...
Avatar billede weblance Nybegynder
19. august 2007 - 20:07 #9
Lukker