Avatar billede nielsenmathias Nybegynder
21. marts 2006 - 08:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

exe-maker samt installer

Hejsa.

Situationen er : jeg har et program som jeg har gemt i en jar-fil. Denne jar fil kræver java installeret (min. jre), og det vil jeg gerne undgå. ved at konvertere til en .exe, kommer man så uden om at skulle have java installeret? har kort prøvet konverteringsprogrammet "exe4j", er der nogen bedre alternativer.

Ydermere, så vil jeg gerne have fat i en "installer", så jeg kan installere programmet fra en cd. Er meget ny på netop det felt, så hjælp modtages :) primært hvordan gør man? og hvad bruger man?

takker

Mathias
Avatar billede ejvindh Ekspert
21. marts 2006 - 09:09 #1
Første del af dit spørgsmål kan jeg ikke hjælpe dig med. Men her er 2 forslags til installationsværktøjer:
http://nsis.sourceforge.net/Main_Page
http://www.jrsoftware.org/isinfo.php

Det første har jeg personlige erfaringer med. Det andet har jeg kun "set" anbefalet. Det første kan rigtig mange ting, men er også en smule kompliceret at sætte sig ind i.
Avatar billede ejvindh Ekspert
21. marts 2006 - 09:13 #2
Lidt søgning på det første problem førte mig til denne side -- men eftersom jeg ikke selv programmerer i Java, kan jeg ikke vurdere dens brugbarhed:
http://www.javalobby.org/articles/java2exe/
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
21. marts 2006 - 13:11 #3
selve ideen med java, er at det kan køre hvorsomhelst, hvilket en .exe fil ikke kan.

jeg mener at flere intallere kan pakke din jar fil ned sammen med en jre, og installere det som et program.
Avatar billede elster Nybegynder
05. april 2006 - 11:50 #4
Jeg bruger selv InstallAnywhere Now som er gratis, og virker på både Windows, Mac OS X, AIX, Solaris, Linux, HP-UX. Download her:
http://goldengate.zerog.com/releases/now551/

Når programmet installeres på windows laver den en .exe fil, på andre platforme laves der en fil der kan eksekveres på det aktuelle operativ system.
Avatar billede elster Nybegynder
05. april 2006 - 12:11 #5
Øv, sorry.. Det ser ikke ud til InstallAnywhere Now er gratis længere..
Avatar billede nielsenmathias Nybegynder
30. maj 2006 - 12:17 #6
har brugt Witem installer.... virker udemærket. ellers ak for kommentarerne