Avatar billede johncleese Nybegynder
20. marts 2006 - 20:27 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

tjekker hvornår en process er afsluttet?

Jeg er igang med at lave et script der kalder tre shell komandoer men den tredie shell kommando når ikke at køre pga at den først skal vente til de 2 andre er kørt helt færdig og det når de ikke.

hvordan lave man et f.eks. via Wmi eller andet? Et scritp der hele tiden kører og tjekker på hvornår en specifik process er afsluttet så den kan køre videre derfra.

her er en lille del af mit script som

' OPRETTER PORT
        Shell("C:\windows\system32\cscript.exe C:\temp\printerInstall\prnport.vbs -a -r " & IPportNavn & " -h " & Me.InputIPAdresse.Text & " -o raw -n 9100 -i 0", AppWinStyle.Hide)

        'OPRETTER PRINTER
        Shell("C:\windows\system32\cscript.exe C:\temp\printerInstall\Prnmngr.vbs -a -p " & PrinterNavn & " -m " & printerModel & " -r " & IPportNavn, AppWinStyle.Hide)

        'SÆTTER(DELING)
        Shell("C:\windows\system32\cscript.exe C:\temp\printerInstall\prncnfg.vbs -t -p " & PrinterNavn & " -h " & PrinterNavn & " +shared -direct", AppWinStyle.MaximizedFocus)
Avatar billede arne_v Ekspert
20. marts 2006 - 20:32 #1
VB eller VB.NET ?

en nem maade var jo at skrive en BAT fil med alle 3 kommandoer og saa bare
koere den og slette den igen

[antager VB.NET]

hvis du bruger System.Diagnostics.Process og Start, saa er der en
WaitForExit metode som du kan bruge til at vente til kommando er faerdig
Avatar billede johncleese Nybegynder
20. marts 2006 - 20:48 #2
yebb jeg bruger .net
hvis jeg laver en bat fil kan man bare ikke bruge de variabler jeg har defineret eller?
kan du lave en eksempel til mig med System.Diagnostics.Process `? så ville det være super :)
Avatar billede arne_v Ekspert
20. marts 2006 - 20:57 #3
jo fordi dem skriver du ned i BAT filen

lige ud af landevejen

Dim p As process = Process.Start("kommando", "arg1 arg2 arg3")
p.WaitForExit
Avatar billede johncleese Nybegynder
20. marts 2006 - 21:50 #4
hej arne.
tak for det. Det fungerede perfekt. med process.start
ved du om man kan skjule processen så man ikke kan se selve vbs scriptet bliver kørt?
jeg skal også lige give dig point :)
Avatar billede arne_v Ekspert
20. marts 2006 - 21:54 #5
hvis du kalder Start metoden med en ProcessStartInfo kan du i den saette alle
mulige options herunder ogsaa hidden window

jeg ligger et svar saa
Avatar billede johncleese Nybegynder
20. marts 2006 - 23:33 #6
kaaanon. mange tak for hjælpen endnu engang :)