Avatar billede webudvikleren Nybegynder
20. marts 2006 - 17:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

ReadLine udskriver kun 1 linje

Hej, jeg prøver at få et output fra min fil som jeg henter via OpenFileDialog, men når jeg prøver at hente fra min fil får jeg kun første linje ud, hvad gør jeg forkert?

Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click

        Dim indhold As New StreamReader(input.Text)

        output.Text = indhold.ReadLine()

    End Sub
End Class

På forhånd tak!
Avatar billede webudvikleren Nybegynder
20. marts 2006 - 17:21 #1
.. og min fejl er selvfølgelig:

<?php
print "Udskriv mig!";
?>

.. og jeg får kun <?php
Avatar billede webudvikleren Nybegynder
20. marts 2006 - 17:24 #2
fejl = fil :-)
Avatar billede pidgeot Nybegynder
20. marts 2006 - 17:29 #3
Ja, det er klart den fejl opstår - ReadLine læser jo kun en linie, og du kalder den kun en gang.

Hvis du vil have den til at læse alt, skal du bruge indhold.ReadToEnd() i stedet for indhold.ReadLine() - eller lave et while-loop der læser en linie af gangen.
Avatar billede webudvikleren Nybegynder
20. marts 2006 - 17:30 #4
Ahhh..! Mange tak! Smider du lige svar? Og mange tak for svaret. Det hjalp mig godt på vej :-)
Avatar billede pidgeot Nybegynder
20. marts 2006 - 17:33 #5
S'gerne :)