Avatar billede gigaload Nybegynder
20. marts 2006 - 14:58 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

indsæt i Database

jeg har en form som sender til en fil der hedder "koeb.asp", men den melder ikke en database fejl, bare en siden kan ikke findes.

--- koeb.asp ---

<%

' Åbner en forbindelse til databasen

  Set myconn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

  myconn.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source= " & Server.MapPath("firma7.mdb") &";"

dato = Date(NOW)

SQLind = "INSERT INTO koeb(navn, efternavn, dato, produkt1, produkt2, produkt3, produkt4, produkt5) VALUES ('" & Request.Form("navn") & "' , '" & Request.Form("efternavn") & "' , '" & dato & "' , '" & Request.Form("produkt1") & "' , '" & Request.Form("produkt2") & "' , '" & Request.Form("produkt3") & "' , '" & Request.Form("produkt4") & "' , '" & Request.Form("produkt5") & "')"

' SQL sætning eksekveres
myconn.Execute(SQLind)

' Luk databaseforbindelse
myconn.Close
Set myconn = Nothing

Response.Redirect("index.htm")
%>
Avatar billede fennec Nybegynder
20. marts 2006 - 15:01 #1
Hvis siden ikke kan findes, så eksistere den ikke der hvor linket siger den skal være.
Tjek at filnavnet er skrevet rigtig, og den er placeret i den rigtige mappe...
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
20. marts 2006 - 15:01 #2
finde 'index.htm' ? - og kan du ikke kopiere fejlen herind ?
Avatar billede gigaload Nybegynder
20. marts 2006 - 15:04 #3
det er koeb.asp den ikke kan finde.
og databasen ligger i samme mappe som koeb.asp
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
20. marts 2006 - 15:05 #4
hvordan tilgår du koeb.asp? Via et link, en redirect - prøv at kopiere den måde du prøver at tilgå filen, herind + fejl beskrivelsen.
Avatar billede gigaload Nybegynder
20. marts 2006 - 15:34 #5
tilgår filen med:

<form method="post" action="koeb.asp">
          <table width="450" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
            <tr>
              <td width="250">Navn</td>
              <td width="200" align="right"><input type="text" name="navn"></td>
            </tr>
            <tr>
              <td>Efternavn
              </td>
              <td align="right"><input type="text" name="efternavn"></td>
            </tr>
            <tr>
              <td>&nbsp;</td>
            </tr>
            <tr>
              <td>Imedeen Tan Optimizer </td>
              <td align="right">Stk
                <input type="text" name="prdukt1" size="3" style="text-align:right" value="0"></td>
            </tr>
            <tr>
              <td>Imedeen Time Perfection </td>
              <td align="right">Stk
                <input type="text" name="prdukt2" size="3" style="text-align:right" value="0"></td>
            </tr>
            <tr>
              <td>Imedeen Classic </td>
              <td align="right">Stk
                <input type="text" name="prdukt3" size="3" style="text-align:right" value="0"></td>
            </tr>
            <tr>
              <td>Imedeen Prime Renewal </td>
              <td align="right">Stk
                <input type="text" name="prdukt4" size="3" style="text-align:right" value="0"></td>
            </tr>
            <tr>
              <td>Imedeen Expression Line Control </td>
              <td align="right">Stk
                <input type="text" name="prdukt5" size="3" value="0" style="text-align:right"></td>
            </tr>
            <tr>
              <td colspan="2" align="right"><input type="reset" value="Ryd">&nbsp;&nbsp;<input type="submit" value="Køb"></td>
            </tr>
          </table>
        </form>

og fejlen jeg får:
HTTP 500 - Intern serverfejl
Internet Explorer
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
20. marts 2006 - 15:43 #6
HTTP 500 - Intern serverfejl >> det er også en database fejl

Går op i:
Funktioner >> Internetinstillinger >> Avanceret

Fjern så fluebenet ud for:
"Vis meddelelser om uskadelige HTTP-fejl"

Prøv igen, og kopiere fejlen herind.
Avatar billede gigaload Nybegynder
20. marts 2006 - 15:45 #7
Microsoft VBScript runtime error '800a01c2'

Wrong number of arguments or invalid property assignment: 'Date'

/koeb.asp, line 14
Avatar billede gigaload Nybegynder
20. marts 2006 - 15:48 #8
lini 14 er:

dato = Date(NOW)
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
20. marts 2006 - 15:48 #9
Udskift:
dato = Date(NOW)

Med:
dato = year(now) & "-" & month(now) & "-" & day(now) & " " & hour(now) & ":" & minute(now) & ":" & second(now)
Avatar billede ffsoft Praktikant
20. marts 2006 - 15:49 #10
dato = Date(NOW)

dato = date()
Avatar billede gigaload Nybegynder
20. marts 2006 - 15:50 #11
musicchart.dk smid et svar. virker nu :)
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
20. marts 2006 - 15:51 #12
Godt det virker :o)