Avatar billede dilling-hansen Nybegynder
20. marts 2006 - 11:55 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

vurdering af 2 sider ?

Jeg her to sider... den ene er en jeg skulle lave for min far... den er stadig under udvikling (og så tror jeg at navnet er forkert... lidt surt, men det kan vel ske :-s)
og så en jeg bare laver sådan lidt i fritiden...

http://djliving.frac.dk    - Side til min far
http://mohweb.frac.dk    - Min side
Avatar billede morten_leth Nybegynder
20. marts 2006 - 12:28 #1
Umiddelbart bryder jeg mig ikke så meget om den du har fået kreeret til din far.. jeg synes den er en smule for langsom... farverne er ok... indholdet er der så ikke så meget af, men du har en masse flash som jeg ikke bryder mig så meget om, eks. også for din markise ting, den tager en krig om at loade, og når den kommer så gik den her i crash mere eller mindre.. hehe

Din siden den er også lidt langsom men ok, det kan man nu godt leve med... din scrollbare synes jeg du skal lave om for den passer simpelthen ikke til dit design... jeg synes umiddelbart du skal vælge at lave den sort og rød eks. :D
Din gæstebog ser ikke fantastisk ud i IE 7, jeg kører beta 1 på min pc her...

Det var lige min kommentar...
Avatar billede dilling-hansen Nybegynder
20. marts 2006 - 12:33 #2
Det der med markise-flash-dias-noget... det ved jeg godt... det sagde jeg også til min far, men han VILLE have de der billeder med ;)

Ved du hvordan man kan ændre farve på scrollbaren? :)
Jeg har ikke testet siderne i andre browsere :-/ kører selv med firefox. men det kan jeg hører at jeg nok skat prøve at gøre ;)

Tak for kommentare :)
Avatar billede michael_stim Ekspert
20. marts 2006 - 12:37 #3
Du kan KUN ændre farve i IE. Fungerer ikke i andre browsere.

i din body (CSS)

    SCROLLBAR-FACE-COLOR: #FFFFFF;
    SCROLLBAR-HIGHLIGHT-COLOR: #FFFFFF;
    SCROLLBAR-SHADOW-COLOR: #FFFFFF;
    SCROLLBAR-3DLIGHT-COLOR: #FFFFFF;
    SCROLLBAR-ARROW-COLOR: #6097BF;
    SCROLLBAR-TRACK-COLOR: #FFFFFF;
    SCROLLBAR-DARKSHADOW-COLOR: #FFFFFF;
    SCROLLBAR-BASE-COLOR: #FFFFFF;
    scrollbar-dark-shadow-color: #FFFFFF;
    scrollbar-3ddark-color: #FFFFFF;
    scrollbar-lightshadow-color: #FFFFFF;
Avatar billede dilling-hansen Nybegynder
20. marts 2006 - 12:38 #4
hmm... tis... men så må det jo blive sådan midlertidigt ;)
Avatar billede nysgerrig2006 Nybegynder
23. marts 2006 - 09:29 #5
Hvad hedder den font du har brugt til menu-punkterne???
Hvor kan den evt. hentes???

Iøvrigt, meget pæn side. Stilrent.
Det er som om indholdet "svæver" lidt i det fri. Kunne være pænt med noget der ligesom rammede siden ind.
Vælg en anden font end Times, en der passer bedre til det andet, ex. tahoma.
Måske det bliver nemmere at vurdere hvis der kommer lidt mere indhold på!
Avatar billede dilling-hansen Nybegynder
23. marts 2006 - 09:52 #6
den hedder 'chiller' jeg ved ikk om det er en der ligger som standart, men hvis den ikke gør, kan jeg sende den til dig.
forstår ikke helt hvad du mener med svæver :-s
Avatar billede nysgerrig2006 Nybegynder
23. marts 2006 - 11:36 #7
Mener bare at der ikke rigtig er nogen bund i siden. Det kunne jeg godt savne lidt, for at få defineret siden lidt bedre...

Du må meget gerne sende mig fonten.. byggemail@gmail.com
Avatar billede nysgerrig2006 Nybegynder
23. marts 2006 - 11:56 #8
Aaaarh. Ikke på den side - på den anden side. Maritime Living siden...
Det er også den mine kritik-punkter går på!

Fandt nemlig chiller-fonten på FontFreak, men syntes mildest talt ikke den lignede specielt godt.
Kan du ikke fortælle hvad den hedder???
Avatar billede nysgerrig2006 Nybegynder
23. marts 2006 - 11:56 #9
Altså den der er brugt til: Forside, Nyheder, Produkter, Info...
Avatar billede dilling-hansen Nybegynder
23. marts 2006 - 12:03 #10
nåå ;P heh...
den hedder: 'Bradley Hand ITC'
Avatar billede dilling-hansen Nybegynder
23. marts 2006 - 12:07 #11
tror du det ville blive bedre på 'maritime living' siden, hvis jeg lavede et til frame som ligger nederst, hvor der er noget ala det øverste, bare sådan en ca 50 px høj, med fx tlf nr, mail og sådan?
Avatar billede nysgerrig2006 Nybegynder
23. marts 2006 - 12:08 #12
Helt sikkert! Det er præcis det jeg lidt mangler. Noget der slutter siden nedadtil, og det kunne jo meget elegant gøres med firma-info!

PS. Kan du ikke maile den font til mig også???
Avatar billede dilling-hansen Nybegynder
23. marts 2006 - 12:10 #13
okay jeg prøvet at uploade når jeg kommer hjem... kan ikke komme på ftp fra skolens net.

sender den lige...
Avatar billede dilling-hansen Nybegynder
18. maj 2006 - 12:50 #14
Mange tak