Avatar billede shuffle Nybegynder
20. marts 2006 - 10:44 Der er 12 kommentarer

Fejl i kode ?

Hej

Har et problem med en side, får følgende fejlkode:

Warning: copy(): Unable to access in /home/virtual/langhoigaard.dk/public_html/admin/admin_diverse.php on line 165

Og her kommer lige det PHP kode. copy $tempfile,$destination); Er linje 165.

<?php

if (isset ($_FILES['filnavn']))        {
    print "Fil, der er blevet overført: {$_FILES['filnavn']['name']}<p>\n";

$query = "INSERT INTO diversegalleri SET billednavn='".$_FILES['filnavn']['name']."'";

    $Result1 = mysql_query($query, $langhoigaard) or die(mysql_error());
}

{
$tempfile = $_FILES['filnavn']['tmp_name'];
$destination = "../billeder_diverse/{$_FILES['filnavn']['name']}";
copy($tempfile,$destination);

}

?>

Takker på forhånd.
Avatar billede Slettet bruger
20. marts 2006 - 10:49 #1
Du har nok ikke en korrekt rettighed på den mappe du forsøger at kopier filen til?
Du skal sikre dig skriverettighed til mappen enten via FTP eller den indbygget chmod funktion i PHP.

http://dk.php.net/chmod
Avatar billede Slettet bruger
20. marts 2006 - 10:51 #2
Du kan lave en chmod(755) eller (777), så burde det spille.
Avatar billede Slettet bruger
20. marts 2006 - 10:52 #3
Så prøv at tilføje i toppen af dit script:

chmod("/home/virtual/langhoigaard.dk/public_html/billeder_diverse/", 777);

gem, og kør dit script.
Hvis dette virker, kan du blot slette linjen igen, da du så har givet mappen den korrekte rettighed.
Avatar billede shuffle Nybegynder
20. marts 2006 - 10:58 #4
Jeg takker for svarene, men jeg har umiddelbart ordnet skriverettigheder via FTP program.

Er det noget der sker lige med det samme?

Har hosting hos Cliche
Avatar billede Slettet bruger
20. marts 2006 - 10:59 #5
Det træder i kraft med det samme, så det burde virke nu ?
Avatar billede Slettet bruger
20. marts 2006 - 11:02 #6
Jeg ved ikke om Cliche køre i safe-mode, men det kan give lidt problemer med copy() funktionen.
Du kan også forsøge at benytte move_uploaded_file() istedet for copy() da denne køre fint både med og uden safe-mode.
Avatar billede shuffle Nybegynder
20. marts 2006 - 11:04 #7
Har prøvet at tilføjet den linje du har skrevet der i toppen af scriptet.

Får umiddelbart samme fejl?

Jeg forstår det ikke rigtig, der burde simpelthen være skriverettigheder i de mapper.
Avatar billede shuffle Nybegynder
20. marts 2006 - 11:07 #8
http://www.langhoigaard.dk/billeder/billede.gif

Her er et billede over rettigheder.
Avatar billede Slettet bruger
20. marts 2006 - 11:09 #9
Ja der er skriverettigheder til mappen.
Prøv med funktionen move_uploaded_file istedet for copy.
Avatar billede shuffle Nybegynder
20. marts 2006 - 11:20 #10
Det ordnede så godt nok fejlkoden, den forsvandt.

Men så når jeg prøver at bruge funktionen, så kommer der en masse fejl koder.

Warning: move_uploaded_file(../billeder_diverse/mn_converter.gif): failed to open stream: Permission denied in /home/virtual/langhoigaard.dk/public_html/admin/admin_diverse.php on line 167

Warning: move_uploaded_file(): Unable to move '/home/virtual/_tmp/phpp7ZtwT' to '../billeder_diverse/mn_converter.gif' in /home/virtual/langhoigaard.dk/public_html/admin/admin_diverse.php on line 167

Håber ik det er alt for besværligt :)
Avatar billede Slettet bruger
20. marts 2006 - 12:40 #11
Se så er vi tilbage til ved at den ikke har den korrekte rettighed åbenbart.
Jeg tester det lige igennem her om en times tid, og vender tilbage.
Avatar billede shuffle Nybegynder
20. marts 2006 - 12:59 #12
Oki, mange tak.