Avatar billede foxladi Nybegynder
20. marts 2006 - 02:11 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor gør den nu det? Skriver ikke de to sidste linjer

Hej

Jeg har lavet et php-script, der danner et rss-feed til podcasts. Scriptet har virket fint, på nær at de franske tegn ikke blev vist korrekt, men jeg fik det løst.

I forbindelse med at jeg opdaterede det, holdt det pludselig op med at skrive de to sidste linjer i rss-feedet. Jeg har nøjagtigt samme kode et andet sted, hvor der dog ikke er så mange uploadede podcasts, og der virker det fint.

Rss-feedet validerer. Det kan ses her:
http://www.malka.fr/podcasts/podcast.rss

Når det bliver oprettet via scriptet, mangler linjerne nederst, "</channel>
</rss>"

Php-scriptet danner det øverste af rss-filen (de generelle oplysninger), og her følger koden, der danner den nederste del:

// Indholdet hentes fra databasen
$query = mysql_query("SELECT *, DATE_FORMAT(time, '%a, %d %b %Y %H:%i:%s +0100') AS time FROM podcast_podcasts ORDER BY id DESC LIMIT 10") or die(mysql_error());

//$time = RFC822_from_datetime(string $datetime);

while ($row = mysql_fetch_array($query)){
    print "
    <item>\n
      <title>".$row['title']."</title>\n
      <itunes:author>".$row['author']."</itunes:author>
      <itunes:summary>".$row['summary']."</itunes:summary>
      <enclosure url=\"".$row['url']."\" length=\"".$row['length']."\" type=\"audio/mpeg\" />
      <pubDate>".$row['time']."</pubDate>
      <itunes:keywords>".$row['keywords']."</itunes:keywords>
      <itunes:explicit>".$row['explicit']."</itunes:explicit>
      <guid isPermaLink=\"true\">".$row['url']."</guid>
</item>\n";
}

// Laver slutningen af siden
print "</channel>\n";
print "</rss>\n";

Det er så de to print kommandoer, der er blevet smittet af de mange strejker her i Frankrig.

Jeg håber, at nogen kan få øje på, hvad der kan være galt.

--
Mange hilsner
Britt
Avatar billede jakobdo Ekspert
20. marts 2006 - 08:16 #1
Når jeg åbner siden: http://www.malka.fr/podcasts/podcast.rss
Så står der fint i bunden:
</channel>
</rss>
Avatar billede foxladi Nybegynder
20. marts 2006 - 10:24 #2
Ja, jeg tilføjede dem manuelt ... Der er en del abonnenter på, så jeg kunne ikke bare lade det være. DET burde jeg have skrevet MEGET tydeligere, undskyld :-)
Avatar billede jakobdo Ekspert
20. marts 2006 - 10:41 #3
Kan du ikke prøve at vise din fulde kode?
Avatar billede foxladi Nybegynder
20. marts 2006 - 10:53 #4
Jo, gerne, jeg ville bare ikke fylde op med det, hvis det ikke var nødvendigt.

Jeg bruger faktisk to scripts til at danne rss-feedet med.

Det ene, somecontent.php, danner indholdet:

<?php
include("config.php");

// Starten af siden

//mysql_connect her
    $database=mysql_connect("$db_host", "$db_user", "$db_password");
    mysql_select_db("$db_navn");

$query = mysql_query("SELECT * FROM podcast_generelt") or die(mysql_error());
while ($row = mysql_fetch_array($query)){
print "<?xml version=\"1.0\" encoding=\"UTF-8\"?>\n";
print "<rss xmlns:itunes=\"http://www.itunes.com/dtds/podcast-1.0.dtd\" version=\"2.0\">\n";
print "\t<channel>\n";
print "\t\t<title>".$row['title']."</title>\n";
print "\t\t<link>".$row['link']."</link>\n";
print "\t\t<description>".$row['description']."</description>\n";
print "\t\t<language>".$row['language']."</language>\n";
print "\t\t<copyright>&amp;copy; ".$row['copyright']."</copyright>\n";
print "<itunes:subtitle>".$row['subtitle']."</itunes:subtitle>\n";
print "<itunes:author>".$row['author']."</itunes:author>\n";
print "<itunes:summary>".$row['summary']."</itunes:summary>\n";
print "<itunes:owner>\n";
print "<itunes:name>".$row['author']."</itunes:name>\n";
print "<itunes:email>".$row['email']."</itunes:email>\n";
print "</itunes:owner>\n";
print "<itunes:category text=\"Audio Blogs\">\n";
print "</itunes:category>\n";
print "<itunes:explicit>".$row['explicit']."</itunes:explicit>\n";
print "<itunes:image href=\"".$row['image']."\" />\n";

}

// Indholdet hentes fra databasen
$query = mysql_query("SELECT *, DATE_FORMAT(time, '%a, %d %b %Y %H:%i:%s +0100') AS time FROM podcast_podcasts ORDER BY time DESC LIMIT 6") or die(mysql_error());

while ($row = mysql_fetch_array($query)){
    print "
    <item>\n
      <title>".$row['title']."</title>\n
      <itunes:author>".$row['author']."</itunes:author>
      <itunes:summary>".$row['summary']."</itunes:summary>
      <enclosure url=\"".$row['url']."\" length=\"".$row['length']."\" type=\"audio/mpeg\" />
      <pubDate>".$row['time']."</pubDate>
      <itunes:keywords>".$row['keywords']."</itunes:keywords>
      <itunes:explicit>".$row['explicit']."</itunes:explicit>
</item>\n";
}

// Laver slutningen af siden
print "</channel>\n";
print "</rss>\n";
?>

..

Den anden er den fil, jeg kører, danrss.php, for at danne feedet ud fra den kode, jeg lige har vist ovenfor:

<?php
include("config.php");
$srcurl = "".$dinsite."".$podcasts_mp."/somecontent.php";

$filename = "podcast.rss";
$dynpage = fopen($srcurl, 'r');
$somecontent = fread($dynpage, 1024*1024);

// Let's make sure the file exists and is writable first.
if (is_writable($filename)) {

  // Filen Âbnes
  if (!$handle = fopen($filename, 'w')) {
        echo "Kan ikke Âbne fil ($filename)";
        exit;
  }

  // Skriv $somecontent til vores Âbne fil
    if (fwrite($handle, $somecontent) === FALSE) {
      echo "Kan ikke skrive til ($filename)";
      exit;
  }

  echo "Success, skrev ($somecontent) til fil ($filename)";

  fclose($handle);

} else {
  echo "Du kan ikke gemme i $filename. Ret CHMOD til 777.";
}
?>
Avatar billede jakobdo Ekspert
20. marts 2006 - 10:57 #5
Jeg tror ikke jeg er helt med.
Den kode her:
// Laver slutningen af siden
print "</channel>\n";
print "</rss>\n";

Sker den ikke eller er det noget du har tilføjet for det virker?
Avatar billede foxladi Nybegynder
20. marts 2006 - 11:07 #6
www.malka.fr/podcasting sker den ikke længere.
www.autosvar.biz/podcasting, hvor jeg kun har sat scriptet op som en test, sker den.

Den har også sket tidligere på malka.fr, før jeg opdaterede med noget, som slet ikke havde med de to filer at gøre.
Avatar billede foxladi Nybegynder
20. marts 2006 - 11:29 #7
Jeg har en idé om, hvor fejlen er nu.

somecontent.php skal finde 10 podcasts, men den stopper efter den niende.

Derfor bliver løkken ikke færdig, og den tilføjer ikke slutningen. Men hvorfor tager den ikke det tiende podcast med?
Avatar billede foxladi Nybegynder
20. marts 2006 - 11:47 #8
Jeg har testet lidt mere. Først oprettet 11 "podcasts" på autosvar.biz, hvor det virkede.

Kopieret podcast nr. 10 fra malka.fr til autosvar.biz -- det virkede stadig.

Sat malka.fr til kun at vise 5 pocasts. Det virkede.
9 podcasts - fejl.
8 podcasts - det virker.

Så kopierede jeg podcast nr. 9 til autosvar biz, hvor det &/(&%!!! også virker!

Jeg synes, at det er noget underligt ...
Avatar billede jakobdo Ekspert
20. marts 2006 - 13:12 #9
Det giver ikke mening når der kun er 8, for din kode burde jo ikke stoppe.
Du bruger ingen exit()'s nogle steder?
Avatar billede jakobdo Ekspert
20. marts 2006 - 13:14 #10
Din SQL som du starter med, kan den ikke give dig mere end 1 række?

$query = mysql_query("SELECT * FROM podcast_generelt") or die(mysql_error());

Jeg ville jo mene du skule have noget WHERE id = 1 eller lign.
Avatar billede foxladi Nybegynder
20. marts 2006 - 13:19 #11
Det er underligt ... Det ser ud til at være faldet ud af koden her på Eksperten?

Linjen skulle se sådan her ud med order by "id" og desc limit "1" for at tage den seneste i tilfælde af, at der bliver lavet en helt ny:

$query = mysql_query("SELECT * FROM podcast_generelt ORDER BY id DESC LIMIT 1") or die(mysql_error());
Avatar billede foxladi Nybegynder
20. marts 2006 - 13:21 #12
Nej, ingen exits.

Jeg troede først, at der kunne være nogle "ulovlige" tegn i databasen, eftersom teksten er på fransk, og måske havde jeg glemt et eller andet, men så ville det jo ikke have virket det andet sted.
Avatar billede jakobdo Ekspert
20. marts 2006 - 14:15 #13
Du burde måske tilføje noget fejl-håndtering hvis tabellen skulle være tom.

$query = mysql_query("SELECT * FROM podcast_generelt") or die(mysql_error());
if(mysql_num_rows($query)>0)
{
    while ($row = mysql_fetch_array($query))
....

}
Avatar billede foxladi Nybegynder
20. marts 2006 - 14:41 #14
Ja, det har du da ret i :-) Man skal tænke på, at mange underlige ting kan forekomme.
Avatar billede jakobdo Ekspert
20. marts 2006 - 14:46 #15
men jeg forstår ikke det med at de sidste 2 linier ikke kommer med.
Kan du vise mig noget kode evt også noget output hvor de mangler?
Avatar billede foxladi Nybegynder
20. marts 2006 - 14:55 #16
Jeg forstår det heller ikke.

Her kommer podcast.rss uden item 10, selv om det skulle være der, og uden de to sidste linjer. item ni er "Les systèmes de défence":

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<rss xmlns:itunes="http://www.itunes.com/dtds/podcast-1.0.dtd" version="2.0">
    <channel>
        <title>www.malka.fr -=- La psychologie en ligne</title>
        <link>http://www.malka.fr</link>
        <description>Psychologie, bien-être, communication? Des conseils et des idées pour améliorer votre quotidien</description>
        <language>da</language>
        <copyright>&amp;copy; 2006 - Cyril Malka - podcasts - La psychologie en ligne</copyright>
<itunes:subtitle>Questions de tous les jours ? Conseils et idées pour améliorer votre quotidi</itunes:subtitle>
<itunes:author>Cyril Malka</itunes:author>
<itunes:summary>Psychologie, bien-être, communication? Des conseils et des idées pour améliorer votre quotidien</itunes:summary>
<itunes:owner>
<itunes:name>Cyril Malka</itunes:name>
<itunes:email>cyril@malka.fr</itunes:email>
</itunes:owner>
<itunes:category text="Audio Blogs">
</itunes:category>
<itunes:explicit>Clean</itunes:explicit>
<itunes:image href="http://www.malka.fr/images/praksis.jpg" />

    <item>

      <title>Les rêves - utiles ou superflus ?</title>

      <itunes:author></itunes:author>
      <itunes:summary>Tout le monde rêve... Enfin presque... Beaucoup de thérapeutes utilisent les rêves à fins thérapeutiques. Mais est-ce bien utile ? Et d'abord, qu'est-ce qu'un rêve ? Cyril Malka en parle avec Adrien Lacassaigne sur France Bleu Touraine (programme du 26-04-2005 - mis en ligne le 19/03-2006) </itunes:summary>
      <enclosure url="http://www.malka.fr/podcasts/filer/adrien/reves/reves.m4a" length="7227285" type="audio/mpeg" />
      <pubDate>Sun, 19 Mar 2006 02:40:18 +0100</pubDate>
      <itunes:keywords>reve,rêve,reves,rever,psychologie,psychanalyse,freud,cyril malka</itunes:keywords>
      <itunes:explicit>Clean</itunes:explicit>
      <guid isPermaLink="true">http://www.malka.fr/podcasts/filer/adrien/reves/reves.m4a</guid>
</item>

    <item>

      <title>Tu quitteras père et mère...</title>

      <itunes:author></itunes:author>
      <itunes:summary>Les enfants restent de plus en plus longtemps des enfants. Ils restent de plus en plus longtemps chez papa et maman. Est-ce une bonne idée? Cyril Malka en parle avec Adrien Lacassaigne sur France Bleu Touraine.</itunes:summary>
      <enclosure url="http://www.malka.fr/podcasts/filer/adrien/cordon/cordon.m4a" length="8641282" type="audio/mpeg" />
      <pubDate>Sun, 12 Mar 2006 02:09:32 +0100</pubDate>
      <itunes:keywords>tanguy,quitter,père,mère,indépendance,enfant,enfants,parents,individuel,mère abusive</itunes:keywords>
      <itunes:explicit>Clean</itunes:explicit>
      <guid isPermaLink="true">http://www.malka.fr/podcasts/filer/adrien/cordon/cordon.m4a</guid>
</item>

    <item>

      <title>Vous etes psy-quoi?</title>

      <itunes:author></itunes:author>
      <itunes:summary>Psy-chologues, psy-chiatres, psy-chanalystes, psy-chothérapeutes, psy-machins et psy-trucs... Quelle est la différence entre tous ces psys? Cyril Malka donne quelques explications à Cyrille Tarenne et aux auditeurs de France Bleu Touraine.</itunes:summary>
      <enclosure url="http://www.malka.fr/podcasts/filer/cyrill/psyquoi/psyquoi.m4a" length="6904043" type="audio/mpeg" />
      <pubDate>Sun, 05 Mar 2006 12:38:47 +0100</pubDate>
      <itunes:keywords>psychologue,psychotherapeute,psychanalyste,psychiatre,psy</itunes:keywords>
      <itunes:explicit>Clean</itunes:explicit>
      <guid isPermaLink="true">http://www.malka.fr/podcasts/filer/cyrill/psyquoi/psyquoi.m4a</guid>
</item>

    <item>

      <title>La trainardise (procrastination)</title>

      <itunes:author></itunes:author>
      <itunes:summary>Aujourd'hui peut-être... ou bien demain... ou après demain... Je n'ose pas. Je n'ai pas le temps... Remettre à demain n'est pas toujours preuve d'être zen. Bien au contraire... La procrastination (la trainardise) peut aussi être une preuve de mal-être. Comment le gérer? Cyril Malka en parle avec Cyrille Tarenne sur France Bleu Touraine.</itunes:summary>
      <enclosure url="http://www.malka.fr/podcasts/filer/cyrill/trainardise/trainardise.m4a" length="6144685" type="audio/mpeg" />
      <pubDate>Sun, 26 Feb 2006 12:57:01 +0100</pubDate>
      <itunes:keywords>trainer,attendre,fainéantise,faignant,faignante,feignant,feignante,fainéanter,faignanter,feignanter,faignantise,procrastination,trainasser,trainardise</itunes:keywords>
      <itunes:explicit>Clean</itunes:explicit>
      <guid isPermaLink="true">http://www.malka.fr/podcasts/filer/cyrill/trainardise/trainardise.m4a</guid>
</item>

    <item>

      <title>Parents sans culpabilité</title>

      <itunes:author></itunes:author>
      <itunes:summary>"C'est à cause de mes parents, que je suis comme ça". Non! Mauvaise nouvelle: Si nous avons des problèmes, c'est grâce à  nous et nous nous devons de prendre la responsabilité de nos erreurs et de changer nous-même. "Parent" et "culpabilité" sont deux mots qui vont trop, beaucoup trop, de paire. Cyril Malka parle du mythe de la responsabilité parentale ?  Cyrille Tarenne sur France Bleu Touraine</itunes:summary>
      <enclosure url="http://www.malka.fr/podcasts/filer/cyrill/parents/parents.mp3" length="11865024" type="audio/mpeg" />
      <pubDate>Sun, 19 Feb 2006 11:53:20 +0100</pubDate>
      <itunes:keywords>parents,parent,enfant,enfants,probleme parental,problème parental,education,éducation,culpabilité,culpabilite</itunes:keywords>
      <itunes:explicit>Clean</itunes:explicit>
      <guid isPermaLink="true">http://www.malka.fr/podcasts/filer/cyrill/parents/parents.mp3</guid>
</item>

    <item>

      <title>Les Cornichons d'Amour</title>

      <itunes:author></itunes:author>
      <itunes:summary>- Ha! L'amour! L'amour!"... Cela nous mène loin... Si loin... Trop loin... Trop souvent trop loin! Faites-vous partie de ces personnes croyant qu'il vous faut être aimée (et aimer) pour vivre et être heureuse? Alors vous êtes peut-être un Cornichon d'amour. Cyril Malka explique ce phénomène ?  Cyrillle Tarenne sur France Bleu Touraine</itunes:summary>
      <enclosure url="http://www.malka.fr/podcasts/filer/cyrill/cornichons/cornichons.mp3" length="11137775" type="audio/mpeg" />
      <pubDate>Sun, 12 Feb 2006 14:17:42 +0100</pubDate>
      <itunes:keywords>amour,aimer,besoin d'amour,cornichon d'amour,besoin d'aimer,couple,vie de couple,amoureux,amoureuse,cyril,malka,cyril malka,psychologie,communication</itunes:keywords>
      <itunes:explicit>Clean</itunes:explicit>
      <guid isPermaLink="true">http://www.malka.fr/podcasts/filer/cyrill/cornichons/cornichons.mp3</guid>
</item>

    <item>

      <title>Les ados et la mode</title>

      <itunes:author></itunes:author>
      <itunes:summary>Les adolescents sont très focalisés sur la mode et les parents peuvent parfois avoir du mal à savoir quand et où poser les balises. Cyril Malka parle avec Adrien Lacassaigne de ce phénomène.</itunes:summary>
      <enclosure url="http://www.malka.fr/podcasts/filer/adrien/mode/ados.mp3" length="11359470" type="audio/mpeg" />
      <pubDate>Sun, 05 Feb 2006 14:34:56 +0100</pubDate>
      <itunes:keywords>ados,puberte,adolesent,adolescents,mode,psychologie,communication,enfants,éducation,problèmes,problemes,probleme,problème</itunes:keywords>
      <itunes:explicit>Clean</itunes:explicit>
      <guid isPermaLink="true">http://www.malka.fr/podcasts/filer/adrien/mode/ados.mp3</guid>
</item>

    <item>

      <title>La force du mental</title>

      <itunes:author></itunes:author>
      <itunes:summary>La foi déplace des montagnes, dit-on. Et il y a beaucoup de vrai dans cette assertion. Nous pouvons aller loin dans ce système... Certaines fois jusqu'00E0  une issue fatale. Cyril Malka parle avec Adrien Lacassaigne, de France Bleu Touraine, de la force du mental et de ce que nous pouvons faire en utilisant cette force (Avril 2005).</itunes:summary>
      <enclosure url="http://www.malka.fr/podcasts/filer/adrien/mental/forcedumental.mp3" length="14716100" type="audio/mpeg" />
      <pubDate>Sun, 29 Jan 2006 13:07:05 +0100</pubDate>
      <itunes:keywords>hypnose,mental,force,foi,croyance</itunes:keywords>
      <itunes:explicit>Clean</itunes:explicit>
      <guid isPermaLink="true">http://www.malka.fr/podcasts/filer/adrien/mental/forcedumental.mp3</guid>
</item>

    <item>

      <title>Les systèmes de défense</title>

      <itunes:author></itunes:author>
      <itunes:summary>Nous évitons beaucoup de choses. Pour ce faire, nous utilisons des systèmes de défense bien définis: On "oublie", on "tombe malade" et bien d'autres choses. D'où viennent-ils ? Comment les résoudre ?</itunes:summary>
      <enclosure url="http://www.malka.fr/podcasts/filer/adrien/defenses/defenses.mp3" length="13135762" type="audio/mpeg" />
      <pubDate>Mon, 23 Jan 2006 18:35:30 +0100</pubDate>
      <itunes:keywords>psychologie,psychothérapie,thérapie,force mentale,mental,mentale,cyril,cyril malka</itunes:keywords>
      <itunes:explicit>Clean</itunes:explicit>
      <guid isPermaLink="true">http://www.malka.fr/podcasts/filer/adrien/defenses/defenses.mp3</guid>
</item>

------------------------------------------------------------

Hvis jeg laver samme stunt et andet sted (autosvar.biz) kommer både item 9 og 10 med og de to sidste linjer. Her kommer podcast.rss derfra:

http://www.autosvar.biz/podcasts/podcast.rss

Jeg forstår heller ikke et kuk, men jeg tror, at det må være noget i databasen trods alt. Altså noget af indholdet.
Avatar billede jakobdo Ekspert
22. marts 2006 - 14:28 #17
Jeg tror ikke det er et problem som skal løses! :o)
Avatar billede foxladi Nybegynder
22. marts 2006 - 14:33 #18
Hm, jeg ville nu foretrække, at det blev løst, eller i hvert fald, at jeg vidste, hvad der var galt, men okay, jeg venter og ser, om det kommer igen. Hvis det ikke gør, så er alt vel godt.

Kan du ikke smide et svar, så jeg kan give dig point som tak for hjælpen?
Avatar billede jakobdo Ekspert
22. marts 2006 - 15:35 #19
Jeg vil gerne smide et svar, synes dog ikke det er 200 point værd.
Avatar billede foxladi Nybegynder
22. marts 2006 - 15:38 #20
Næ, men skidt pyt :-) Det kan være, at du en anden gang hjælper mig for 400 point, men kun får 200 ;-)
Avatar billede jakobdo Ekspert
22. marts 2006 - 15:40 #21
:o) Jeg takker ihf for pointene.