Avatar billede hansen24aar Nybegynder
19. marts 2006 - 11:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

kan nogen hjælpe her?

Problem stilling i dette spørgsmål...

når jeg logger på og går ind i onlinelisten viser den fint nok hvad du hedder og hvad du søger. Men den viser ikke dit id nummer når du føre musen ind over dit navn. så du kan trykke og få vist profilen...

hvad har jeg gjort forkert og kan en eller anden ikke lige give mig en 100% guide tur igennem hvad jeg har gjort forkert? skal lige siges jeg får ikke nogen fejl meddelse...

**********************************************************************************************

login.php

<?php
    session_start();
    //hvis formen er sendt
    if(isset($_POST['login'])) {

    //Opkald til database og valg af datbase

    $db = mysql_connect("xxx","xxx","xxx") or die("desværre ingen forbindelse til databasen");
    mysql_select_db("xxx", $db) or die("kunne ikke vælge databasetabellen");

    $tjek = mysql_query("SELECT id, user, pass FROM profil WHERE user='$user' AND pass='$pass'") or die(mysql_error());

    if(mysql_num_rows($tjek) != 0) {
    $row = mysql_fetch_array($tjek);

    $_SESSION["sessionnr"] = session_id();
    $_SESSION["Name"] = $row["user"];
    $_SESSION["id"] = $row["id"];

    mysql_query("INSERT INTO onlineliste(onlineid) VALUES(".$row['id'].")") or die(mysql_error());

    header("location:dating/index.php");
    }else{
    header("location:index.php?error=fejl");
    }
    }else{
    header("location:index.php");
    exit;
    }
    ?>

********************************************************************************************************
onlineliste.php

<?php
    echo '<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" align="center" width="300">';
    echo '<tr><td width="150">Brugernavn</td><td width="150">søger</td></tr>';

    $offset = (isset($_GET[offset])) ? $_GET[offset] : 0; // Hvis ikke offset er sat, sættes den til 0
    $pr_side = 30; // Antal resultater pr. side

    mysql_connect("xxx","xxx","xxx") or die(mysql_error());
    mysql_select_db("xxx") or die(mysql_error());
    $sql = "
  SELECT user, soger FROM profil, onlineliste WHERE profil.id = onlineliste.onlineid ORDER BY onlineid DESC
  LIMIT $offset,$pr_side
  ";

$qh = mysql_query( $sql ) or die ( mysql_error() );
if ( mysql_num_rows( $qh ) > 0 )
{
  while ( $row = mysql_fetch_assoc( $qh ) )
  {
    echo '<tr><td><a href="vis_profil.php?id=' . $row['onlineid'] . '">' . $row['user'] . '</a></td><td>' . $row['soger'] .'</td></tr>';

  }
else
{
  echo "Ingen Online.";
}
echo '</table>';
    ?>
<?php
$antal = mysql_result(mysql_query('SELECT COUNT(*) FROM onlineliste'),0); // Tæller antal poster i tabellen "tabel" (husk at ændre til den tabel du bruger)

if ($offset >= $pr_side) { // Tester om det er nødvendigt med et "forrige-link"
$forrige = $offset-$pr_side; // Finder ud af hvor forrige skal starte fra
echo " <a href='?offset=$forrige'>Forrige 30 profiler</a> "; // Udskriver link
}
if ($antal > $offset+$pr_side) { // Tester om det er nødvendigt med et "næste-link"
$naeste = $offset+$pr_side; // Finder ud af hvor næste skal starte fra
echo "  <a href='?offset=$naeste'>Næste 30 profiler</a> "; // Udskriver link
}
?>
******************************************************************************************
Avatar billede hmortensen Nybegynder
19. marts 2006 - 11:57 #1
Du mangler at udvælge 'onlineid' i dit SQL udtræk.
Avatar billede hansen24aar Nybegynder
19. marts 2006 - 12:02 #2
altså der hvor jeg har

$sql = "SELECT user, soger FROM profil,onlineliste osv.

skal se sådan her ud

$sql = "SELECt user, soger, onlineid FROM profil, onlineliste osv.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
19. marts 2006 - 12:03 #3
Ja, du kan kun bruge de felter du vælger i din SELECT del.
Avatar billede hansen24aar Nybegynder
19. marts 2006 - 12:04 #4
Tak min ven nu virker den... kom lige med et svar og du får dine point :)
Avatar billede hmortensen Nybegynder
19. marts 2006 - 12:08 #5
Det var så lidt :)