Avatar billede want2learn Nybegynder
18. marts 2006 - 16:06 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

mulighed for at rette i liste I listen.

Hej

Hvis jeg har en side som viser en liste og jeg så vil rette i en record i listen så normalt laver jeg det så jeg klikker på liste navnet og kommer til en ny side..

men kan jeg ikke lave det så man kan rette direkte i listen, så jeg ikke kommer hen på en anden side men det der normalt er på den anden side bliver vist der hvor recorden var bare i rette format !?

min liste er:
<!-- #include virtual="/HIF/usertracking/usertracking.asp " -->
<!-- #INCLUDE file="common.asp" -->
<html>
<head>
<title>Hente link fra database</title>
<link rel="StyleSheet" href="../adminstyle.css" type="text/css">
<style type=text/css>
.linkHeader
{
    color:white;
    background-color:black;
    font-family:Tahoma;
    font-size:12px;
    font-weight:bold;
}
.white
{
    color:black;
    background-color:white;
    font-family:Tahoma;
    font-size:12px;
    font-weight:bold;
    text-decoration:none;
}
.black
{
    color:black;
    background-color:#cccccc;
    font-family:Tahoma;
    font-size:12px;
    font-weight:bold;
    text-decoration:none;
}
.bottom
{
    height:3px;
    background-color:black;
}
</style>
</head>
<body>
<a href="opret_sh.asp">Opret NYT Hold</a>
<center>
<table width="500" cellspacing=0 cellpadding=3 border=0 class=linkTable>
    <tr class=linkHeader>

    <td align=left>Hold&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;</td>
    <td align=left>Pulje Nr.&nbsp;&nbsp;</td><td align=center>Slet</td>
    </tr>
    <%
    Dim tr_class
    Sub changeColor()
        If tr_class = "white" Then
            tr_class = "black"
        Else
            tr_class = "white"
        End If
    End Sub

    tr_class = "white"

    sql = "SELECT * FROM senior ORDER BY hold;"
    Set rs = cn.Execute(sql)

    If rs.EOF Then
        %>
        <tr>

    <td colspan=3 class=white align=center> Der findes ingen Indl&aelig;g i denne
      database</td>
        </tr>
        <%
    Else
        While Not rs.EOF
            %>
            <tr>
                <td class=<%=tr_class%>><a href="opdater_sh.asp?id=<%=rs("Id")%>"><%=rs("hold")%></a></td>
                <td align=center class=<%=tr_class%>><%=rs("puljenr")%></a></td>
                <td class=<%=tr_class%>><div align="center"><a href="slet_shold.asp?id=<%=rs("Id")%>"class=<%=tr_class%>>SLET</a></div></td>
            </tr>
            <%
            changeColor
            rs.MoveNext
        Wend
    End If

    rs.Close '' !!!!! <-- Sørg altid for at lukke for dit recordset, før du destruerer det
    Set rs = Nothing
    %>
    <tr>
        <td colspan=3 class=bottom></td>
    </tr>
</table>
</body>
</html>
<%
cn.Close
Set cn = Nothing
%>

Hvis vi så siger der et 10 recorder i listen som vises

record 1
record 2
record 3
osv. osv.
record 10

hvis jeg så klikker på record 3 så åbnes dette ved record 3 så jeg kan rette i den.

opdater side:
<!--#include file="common.asp"-->
<%
Dim rsOpdater

sql = "Select * From unghold Where Id = " & Request.Querystring("id")
Set rsOpdater = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
rsOpdater.Open sql, cn, 3, 3
%>

<%if Request.QueryString("updated") = "true" then%>
<%end if%>
<html>
<head>
<link rel="StyleSheet" href="../adminstyle.css" type="text/css">
</head>
<body>
<form action="uh_update.asp" method="post" name="Linkform">
<table width="480" cellpadding=2 cellspacing=0 align="center">
<tr>
  <th colspan=2 bgcolor="#009933"><font face="arial,helvetica" size=2 color="#FFFFFF">Hold oplysninger</font></td>
</tr>
<tr>

      <td align="left" valign="top"><b>Hold navn</b></td>
                              <td align="left" valign="top">
                                <input type="text" name="hold" size="62" value="<%=rsOpdater("hold")%>">
                                <input type="hidden" name="id" value="<%=rsOpdater("id")%>">
                                </td>
                            </tr>
                            <tr>

      <td align="left" valign="top"><b>Pulje Nr.</b> </td>
                              <td align="left" valign="top">
                                <input type="text" name="pulje" size="62" value="<%=rsOpdater("puljenr")%>"></td>
                            </tr>
                            <tr>

      <td align="left" valign="top"><b>Stilling Link</b> </td>
                              <td align="left" valign="top">
                                <input type="text" name="stilling" size="62" value="<%=rsOpdater("stillinglink")%>"></td>
                            </tr>
                            <tr>

      <td align="left" valign="top"><b>Oversigt link</b> </td>
                              <td align="left" valign="top">
                                <input type="text" name="oversigt" size="62" value="<%=rsOpdater("oversigtlink")%>"></td>
                            </tr>
                            </table>
<tr>
  <td colspan=2 align="center"><font face="arial,helvetica" size="1"><input class="Button" type="submit" name="submitbutton" value="Opdater"></font></td>
</tr>
</table><br>
<center><a href="uh_liste.asp">Tilbage til liste</a></b></center>

</form>

</font>
</body>
</html>

<%
rsOpdater.close
set rsOpdater = nothing
cn.close
set cn = nothing
%>

</font>
</body>
</html>

kan det lade sig gøre og vil nogle evt lave et eks. til dette:
tabel.mdb
test
id Auto/key
title tekst
tekst note
nr tal

så listen viser alle titler og hvis jeg klikker på en title så åbnes der for recorden og alle informationer om denne bliver vist så man kan rette i den.

eks.
liste fremvisning
title 1
title 2
title 3

opdater fremvisning af (title 2)
title 1
Title: title 2
Tekst: dette er så den tekst som er i teksten.
Nr.: 4
[opdater]
title 3

og ved klik på opdater så viser den igen listen som normalt.
det drejer sig kun om et lille eks. som viser det så skal jeg nok selv kunne bygge videre på det.
Avatar billede mekawi Nybegynder
19. marts 2006 - 11:16 #1
Mand, jeg orker næsten ikke at læse det hele. Hvad er problemet helt præcist?
Avatar billede want2learn Nybegynder
19. marts 2006 - 17:16 #2
Hvis jeg har en side som viser en liste og jeg så vil rette i en record i listen så normalt laver jeg det så jeg klikker på liste navnet og kommer til en ny side..

men kan jeg ikke lave det så man kan rette direkte i listen, så jeg ikke kommer hen på en anden side men det der normalt er på den anden side bliver vist der hvor recorden var bare i rette format !?

kan det lade sig gøre og vil nogle evt lave et eks. til dette:
tabel.mdb
test
id Auto/key
title tekst
tekst note
nr tal

så listen viser alle titler og hvis jeg klikker på en title så åbnes der for recorden og alle informationer om denne bliver vist så man kan rette i den.

eks.
liste fremvisning
title 1
title 2
title 3

opdater fremvisning af (title 2)
title 1
Title: title 2
Tekst: dette er så den tekst som er i teksten.
Nr.: 4
[opdater]
title 3

og ved klik på opdater så viser den igen listen som normalt.
det drejer sig kun om et lille eks. som viser det så skal jeg nok selv kunne bygge videre på det.
Avatar billede want2learn Nybegynder
04. april 2006 - 14:22 #3
lukket