Avatar billede clausmo Nybegynder
17. marts 2006 - 14:19 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Resize billede (movieclip)

Hej,
Jeg har lavet et galleri, der ikke skal benytte eksterne Thumbnails, men blot resize det "store" billede. Mit problem er at jeg ikke kan få det til at ske.

if(antalTumb>1) {
for(itb=0;itb<antalTumb;itb++)
var thumb=tumbholder.duplicateMovieClip("tumb"+itb, itb);
thumb.createEmptyMovieClip("photos", 1);
thumb.photos.loadMovie(urls[itb]);

_root["tumb"+itb]._x = 162+(itb*125);
_root["tumb"+itb]._y = 510;
_root["tumb"+itb]._rotation = 10;
thumb.objload = itb;
_root["tumb"+itb].onPress = function() {
  hentBillede(this.objload);
};
}

- tumbholder er movieclip på scenen, der kopieres, lægges et billede i, placeres og tilknyttes mulighed for at kunne klikkes.

Men størrelsen er stadig det samme som "originalen" der skal vises, så hvordan laver jeg billedet mindre, når det er blevet lagt på MovieClippet??
Avatar billede _k Nybegynder
17. marts 2006 - 14:29 #1
_root["tumb"+itb]._xscale = 10;
_root["tumb"+itb]._yscale = 10;

Og i din funktion "hentBillede", skallerer du så mc'et op igen.
Avatar billede clausmo Nybegynder
17. marts 2006 - 15:23 #2
ha ha - ja det virker! Jeg har ellers prøvet det flere gange, men fordi jeg ville have mine thumbs til at være 100x100, havde jeg sat _yscale=100, hvilket jo ikke virker.

Men dit svar gør! Tak skal du ha'
Avatar billede clausmo Nybegynder
17. marts 2006 - 15:23 #3
post lige et svar igen, så får du point
Avatar billede _k Nybegynder
17. marts 2006 - 16:21 #4
Super at der virker. Her har du et svar.