Avatar billede lars314 Nybegynder
17. marts 2006 - 10:54 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Kvaler med for_each kald

Hej

Jeg har et problem som illustreres med nedenstående kode eksempel.
Jeg vil gerne udfører det som skitseres i test3().
Det vil sige jeg vil kalde en member-funktion i B-klassen for hvert element i A-klassevktoren.
Jeg har ledt højt og lavt men har ikke kunne finde løsningen.
(Jeg håber kodeeksemplet er læsbart)

//---------------------------------------------------------------------------
class A
{
    public:
        A() : v(0) {};
        A(const A& a) : v(a.v) {};
        ~A() {};
        A& operator=(const A& a) {v = a.v; return *this;}

        void do_something()
        {v ++;}

        void do_different_thing(const int& i)
        {v = i;}

    private:
        int v;
};
//---------------------------------------------------------------------------
class B
{
    public:
        B() : as(2) {};
        B(const B& b) {};
        ~B() {};
        B& operator=(const B& a) {return *this;}

        void do_something_else(A& a) {}

        void test1();
        void test2();
        void test3();

    private:
        std::vector<A> as;
};
//---------------------------------------------------------------------------
void do_other_things(A& a)
{
    a.do_different_thing(8);
}
//---------------------------------------------------------------------------
void B::test1()
{
    std::for_each(as.begin(), as.end(), std::mem_fun_ref(&A::do_something));
}
//---------------------------------------------------------------------------
void B::test2()
{
    std::for_each(as.begin(), as.end(), do_other_things);
}
//---------------------------------------------------------------------------
void B::test3()
{
    std::for_each(as.begin(), as.end(), &B::do_something_else);
}
//---------------------------------------------------------------------------
Avatar billede lars314 Nybegynder
17. marts 2006 - 14:27 #1
Jeg fandt løsningen selv.

void B::test3()
{
    std::for_each(as.begin(), as.end(), this->do_something_else);
}

(Jeg syntes jeg havde prøvet det før uden held, men nu virker det)
Avatar billede lars314 Nybegynder
17. marts 2006 - 14:33 #2
void B::test3()
{
    std::for_each(as.begin(), as.end(), &this->do_something_else);
}

Der manglede et &    ------------------^