16. marts 2006 - 23:35 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Appletten bliver ikke vist i browseren

Jeg sidder og roder med min første applet.

Jeg har langt om længe fået den til at køre i AppletViewer. Men hvorfår kan jeg ikke få den vist i browseren. Bruger OC4J embedded server til at tjekke den med.

Smider gerne noget kode, men er ikke lige klar over hvad kode, der er relevant at smide her...

mvh Søren
16. marts 2006 - 23:41 #1
Hvis det kan hjælpe, ser min html således ud:

<HTML>
<HEAD>
<TITLE>
Title
</TITLE>
</HEAD>
<BODY>
<APPLET  CODE="Systemet\MainApplet.class"        CODEBASE="C:\Documentssettings\hlsobri\Desktop\Projekt\Kode\Valgfagsystem\Valgfag\classes"
ARCHIVE="C:\JDev1012\jdbc\lib\classes12.jar;
        C:\JDev1012\jdbc\lib\nls_charset12.jar;C:\JDev1012\jdev\lib\jdev-rt.jar;
C:\JDev1012\soap\lib\soap.jar;C:\JDev1012\lib\xmlparserv2.jar;
C:\JDev1012\jlib\javax-ssl-1_2.jar;C:\JDev1012\jlib\jssl-1_2.jar;
C:\JDev1012\j2ee\home\lib\activation.jar;C:\JDev1012\j2ee\home\lib\mail.jar;
C:\JDev1012\j2ee\home\lib\http_client.jar;
C:\JDev1012\junit3.8.1\junit.jar;applet.jar"
        HEIGHT="600"
        WIDTH="900"
        ALIGN="middle">This browser does not appear to support Applets."</APPLET>

</BODY>
</HTML>
Avatar billede arne_v Ekspert
17. marts 2006 - 00:48 #2
browser og fil system jar filer tror jeg ikke virker

men ellers skal du nok fortaelle lidt om jhvilken java version
du bruger i browser og hvilke fejl du faar i java console
17. marts 2006 - 01:02 #3
Hej arne

Jeg kører firefox 1.0.7 eller IE 6.0 java runtime 1.5.0_06

Og så vidt jeg kan se, ingen fejl...
17. marts 2006 - 01:18 #4
Har prøvet at fjerne jar filerne...men programmet har behov for dem...kører med jdbc, samt har noget layout der behøver disse filer.

En lille ting, der måske kan hjælpe på vej, er at når jeg starter appletVieweren, så åbner en hvid frame op, hvor der står noget i stil med appletloaded nede i venstre hjørne. Når så programmet starter står der applet started. Det lyder jo fint nok. Men programmet, der starter op i en frame, er helt grå. Lige indtil jeg minimere appletvieweren, så kan jeg se programmet i framen.

Er dette normalt?

Min mainApplet klasse kommer her...Som sagt min første applet, så jeg har prøvet mig lidt frem...

package Systemet;
import javax.swing.JApplet;
import java.awt.Dimension;
import java.awt.Toolkit;
import java.awt.BorderLayout;
import javax.swing.JFrame;
import javax.swing.UIManager;

public class MainApplet extends JApplet
{
  public MainApplet()
  {
  }

  public void init()
  {
    try
    {
      jbInit();
    }
    catch(Exception e)
    {
      e.printStackTrace();
    }

  public static void main(String[] args)
  {
    //MainApplet applet = new MainApplet();
  }

  public void start()
  {
  //MainApplet applet = new MainApplet();
  }
/*
  public void stop()
  {
  }

  public void destroy()
  {
  }
*/
  private void jbInit() throws Exception
  {
    MainApplet applet = new MainApplet();
    JFrame frame = new Frame2();
    frame.setDefaultCloseOperation(JFrame.EXIT_ON_CLOSE);
    frame.getContentPane().add(this, BorderLayout.CENTER);
    frame.setTitle("Valgfag");

    Dimension screenSize = Toolkit.getDefaultToolkit().getScreenSize();
    frame.setSize(new Dimension(900,700));

    Dimension frameSize = frame.getSize();
    frame.setLocation((screenSize.width - frameSize.width) / 2, (screenSize.height - frameSize.height) / 2);
    frame.setVisible(true);
    this.getContentPane().setLayout(null);
  }

  static
  {
    try
    {
      // UIManager.setLookAndFeel(UIManager.getSystemLookAndFeelClassName());
      // UIManager.setLookAndFeel(UIManager.getCrossPlatformLookAndFeelClassName());
    }
    catch(Exception e)
    {
    }
17. marts 2006 - 01:20 #5
Man lige nævne at Frame2 indeholder en bunke swing komponenter
17. marts 2006 - 01:26 #6
og at adressen i browseren ser sådan her ud:

http://83.73.3.171:8988/Valgfagsystem-Valgfag-context-root/valgfag.html

Der kan desuden anes i firkantet boks i IE med en størrelse, der kunne passe på min frame. Men den ser ud til at pege på null.
Avatar billede _carsten Nybegynder
17. marts 2006 - 15:40 #7
Prøv at rette din html fil til nedenstående

<HTML>
<HEAD>
<TITLE>
Title
</TITLE>
</HEAD>
<BODY>
<APPLET
        CODE="Systemet/MainApplet.class"
        CODEBASE="file:/C:/Documentssettings/hlsobri/Desktop/Projekt/Kode/Valgfagsystem/Valgfag/classes/"
        ARCHIVE="file:/C:/JDev1012/jdbc/lib/classes12.jar,
                  file:/C:/JDev1012/jdbc/lib/nls_charset12.jar,
                  file:/C:/JDev1012/jdev/lib/jdev-rt.jar,
                  file:/C:/JDev1012/soap/lib/soap.jar,
                  file:/C:/JDev1012/lib/xmlparserv2.jar,
                  file:/C:/JDev1012/jlib/javax-ssl-1_2.jar,
                  file:/C:/JDev1012/jlib/jssl-1_2.jar,
                  file:/C:/JDev1012/j2ee/home/lib/activation.jar,
                  file:/C:/JDev1012/j2ee/home/lib/mail.jar,
                  file:/C:/JDev1012/j2ee/home/lib/http_client.jar,
                  file:/C:/JDev1012/junit3.8.1/junit.jar,
                  applet.jar"
        HEIGHT="600"
        WIDTH="900"
        ALIGN="middle">This browser does not appear to support Applets."</APPLET>

</BODY>
</HTML>
Avatar billede jakoba Nybegynder
17. marts 2006 - 22:38 #8
Det er meget usædvanligt at en server giver total adgang til filsystemet i den computer serveren kører på. er du sikker på at 'OC4J embedded server' sådan tillader en applet at adressere C-drevet direkte på den måde?

Jeg ville forvent http: adresser i lighed med:
    http://83.73.3.171:8988/Valgfagsystem-Valgfag-context-root/valgfag.html
19. marts 2006 - 21:21 #9
Hej igen...beklager det sene svar.

Til Carsten:

Har prøvet dine ændringer både med slash og backslash..samme resultat..en browser, der viser en nullpointer.

Til Jacoba

Jeg er ikke sikker på noget som helst...Kører JDeveloper, og dette var hvad den selv havde genereret. Men hvad vil du foreslå, hvis man ville deploye applenten til en applikationsserver???

Du skriver også at du forventer addreser i lighed med.....også skriver du den samme adr. som jeg selv havde skrevet. Er dette en fejl???

Om ik andet, så tak for jeres svar.

Søren
17. maj 2006 - 23:37 #10
lukker