Avatar billede hugopedersen Nybegynder
16. marts 2006 - 23:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Backup via VBscript

Jeg vil gerne lave et lille script som jeg kan køre fra mine forskellige computere for at tage backup af data fra dem til et diskafsnit på en maskine jeg jævnligt backer up til DVD.
Men jeg vil gerne at scriptet aller først checker om der nu også er adgang til den maskine der skal backes up til. How do I do that.
Jeg regner med at jeg stadig vil bruge robocopy til at lave selve kopieringen da den er rigtig smart til det.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
17. april 2006 - 19:14 #1
Kan det virkelig passe at der ikke er nogen der kan hjælpe her?
Avatar billede ejvindh Ekspert
18. april 2006 - 11:16 #2
Hvad med bare at lægge en lille fil på det pågældende drev, som hedder noget usædvanligt, og så køre en

If fso.FileExists(xxxxfilnavnxxx) = TRUE Then

... på den?
Avatar billede ejvindh Ekspert
25. april 2006 - 10:32 #3
Kan det virkelig passe, at der ikke er nogen feedback at hente her?

;-)
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
25. april 2006 - 12:27 #4
Var kommet helt væk fra det igen da jeg har fået en 'rigtig' server der altid er tænd så jeg behøver ikke teste det.

Jeg har ikke prøvet dit forslag, men det lyder rigtigt.
Avatar billede ejvindh Ekspert
25. april 2006 - 12:39 #5
Alt i orden. Jeg takker for point og feedback :-)