Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2006 - 10:22 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

MS SQL Server 2005 - The password of the account must be changed

Hej,
Sidder og tester en applikation på SQL Server 2005 - har rettet lidt frem og tilbage i connectingstring - nu får jeg denne her fejl:

Login failed for user 'xxx'. Reason: The password of the account must be changed.

Så fandt jeg denne her side:
http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/ms131024.aspx

Hvor jeg kan se min fejl er følgende:
SQL Server Error Code 18488
Login failed for user '%.*ls'. Reason: The password of the account must be changed.

Men jeg kan ikke rigtig finde ud af hvordan man får problemet løst...

Fejlen opstår vist fordi min bruger i databasen har flueben i "usr must change password at next login". Dette flueben kan jeg ikke få lov til at fjerne...

SQL serveren brokker sig når jeg prøver at fjerne fluebenet...

Jeg kan kun logge på mit site med sa-brugeren, fordi han ikke har flueben her, men jeg vil gerne kunne bruge en anden bruger
end sa-brugeren....
Avatar billede rew Nybegynder
16. marts 2006 - 10:28 #1
Jeg oplevede fejlen første gang jeg oprettede et brugerlogin under security og glemte at fjerne fluebenet, men efter jeg loggede ind i sqlmanager med sa så kunne fluebenet fjernes og det nye login virkede efter hensigten.
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2006 - 09:02 #2
Jeg syntes ikke det hjalp at logge ind som SA. Jeg har fået kigget lidt nærmere på det, og det ser ud til at min bruger automatisk får sat CHECK_EXPIRATION og CHECK_POLICY til ON således at brugerens password ikke indeholder den fornødende kompleksitet så det kan ændres - eller sådan noget lignende...

Jeg fik løst det ved at lave følgende script hvor jeg sætter dem til OFF:

CREATE LOGIN [dbtester] WITH PASSWORD=N'c0mPLex'
, DEFAULT_DATABASE=[databasenavn]
, CHECK_EXPIRATION=OFF, CHECK_POLICY=OFF

Så fik jeg efterfølgende lov til at fjerne fluebenet, og så virker det.

Det ville måske også være nok bare at oprette en bruger med et komplekst password...
Avatar billede rew Nybegynder
17. marts 2006 - 09:13 #3
Der er sikkert fordi du benytter windows authentication, jeg bruger sql authentication og så bliver felter låst op og man kan rette i dem.
Avatar billede rew Nybegynder
17. marts 2006 - 09:14 #4
Du kan faktisk starte med at vælge sql authentication, fjerne fluebenene og så skifte tilbage til windows authentication igen, så er de stadig umarkeret.
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2006 - 12:24 #5
ok - tak for det.