Avatar billede nicabra Nybegynder
16. marts 2006 - 09:37 Der er 7 kommentarer

Refresh af hjemmeside (html kode?)

Jeg skal bruge et program der kan "trykke" på F5 hver halve time. Således at den opdaterer én aktiv internet explorer side.

Jeg har én hjemmeside der skal opdateres eks. én gang hver 1/2 time, for at sikre at den genskaber forbindelse til serveren.
Jeg ved at en af mine venner har klaret det med HTML kode før, men hvilken metode er lettest?

Mvh Nicholai Abrahamsen
Avatar billede ljm21 Praktikant
16. marts 2006 - 10:11 #1
Dette burde kunne gøre det, men jeg har ikke testet:
<script type="text/javascript" language="javascript">
<!--
window.onload = function()
{
  setReloadTime(1800);
}
</script>

Det kommer fra:
http://lineoflight.com/w3a/tmp/autoreload_test.html

Lars
Avatar billede nicabra Nybegynder
16. marts 2006 - 10:45 #2
Den refresh'er også men hvordan kan jeg sætte det til at opdatere dette éne aktive vindue? Jeg er ikke så god til den slags ;-) Kan jeg indskrive adressen på hjemmesiden nogen steder?
Avatar billede ljm21 Praktikant
16. marts 2006 - 10:49 #3
Jeg tror ikke helt jeg forstår hvad det er du vil? Denne kode skal bare sættes ind på den side der skal refreshes. Hvis det ikke er det du vil må du prøve at forklare igen, så skal jeg se hvad jeg kan gøre.

Lars
Avatar billede nicabra Nybegynder
16. marts 2006 - 11:11 #4
Forestil dig at jeg vil overvåge et fodbold resultat på en hjemmeside eks. onside.dk. Men denne side opdatere ikke automatisk, så jeg vil sætte en auto update ind til eks. hvert 5 sekund. Hvordan gøres dette ved hjælp af ovenstående kode, til webadressen. "www.onside.dk" ?
Avatar billede ljm21 Praktikant
16. marts 2006 - 12:23 #5
Ok på den måde :-) Så prøv med denne her (heller ikke testet):

<html>
<body>
<script type="text/javascript" language="javascript">
<!--
window.onload = function()
{
  setReloadTime(1800);
}
</script>
<iframe width=100% height=100% src="http://www.onside.dk">
</body>
</html>

Lars
Avatar billede snepnet Nybegynder
18. marts 2006 - 15:59 #6
ellers er det her rimelig enkelt:

<HTML>
<HEAD>
<META HTTP-EQUIV="refresh" content="1800;URL=http://www.site.com/page.htm">
</HEAD>
<BODY>
...
</BODY>
</HTML>

mvh
Avatar billede ljm21 Praktikant
31. marts 2006 - 15:00 #7
Fandt du ud af det?