Avatar billede shosho500 Nybegynder
15. marts 2006 - 09:15 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Alternativ til masterpage ?

Jeg er stødt ind i et lille problem. Jeg plejer normalt at bruge masterpages og contentplaceholders i min .NET sider, men nu har jeg det problem, at jeg skal have positioneret nogle div, med absolute position og selvom de står i contentplaceholderen, så bevæger de sig ud over den, da absolute position går efter browseren og ikke den container den står i.

Hvad kan jeg gøre for at fixe det her ?

Jeg bruger image controls som menu på min side, er det muligt at når man trykker på dem, at de så targeter en div ? for så er jeg jo fri for at bruge masterpage osv.

Alle forslag er velkomne!
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
15. marts 2006 - 09:52 #1
hvorfor skal disse divs placeres absolut ?
Avatar billede shosho500 Nybegynder
15. marts 2006 - 10:09 #2
fordi de skal placeres på en bestemt måde..
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
15. marts 2006 - 10:19 #3
kan du ikke bare gøre det med en tabel struktur ?
Avatar billede snepnet Nybegynder
15. marts 2006 - 10:23 #4
kan du ikke bare bruge relativ positionering?
mvh
Avatar billede jacknet Nybegynder
15. marts 2006 - 16:10 #5
Det er ikke et ASP.NET problem du har. Det er et CSS problem.

Jeg bruger tit absolute positioning på sites som er udviklet med ASP.NET (m. MasterPages).

Må vi se din HTML og CSS?
Avatar billede shosho500 Nybegynder
15. marts 2006 - 18:56 #6
Det er ikke muligt at gøre det jeg vil gøre :(

Som jeg skrev så når man bruge absolute positioning, så sættes det element ud af boxmodellen og derfor også ud over min contentplaceholder.

Mit bedste alternativ er nok at bruge relativ positioning.

Tak for jeres kommentarer og dem som synes de fortjener nogle point, smid et svar.
Avatar billede jacknet Nybegynder
15. marts 2006 - 18:59 #7
Du har ret i at absolute positioning virkelig er absolut, uanset hvordan elementet er placeret i koden.

Så ja, det du leder efter er relative positioning.
Avatar billede snepnet Nybegynder
15. marts 2006 - 21:41 #8
jeg synes der bliver lagt op til at jeg er en af dem der skal lægge et svar ;o)
mvh