Avatar billede darkfear_dk Nybegynder
14. marts 2006 - 23:27 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til type konvertering

Hej,

Nu har jeg siddet i flere timer og jeg er ved at blive sindsyg over en type-konvertering jeg ikke kan få til at virke.

Jeg har dette: String[] ip_array = {192, 168, 10 , 2};

Indholdet skal over i et byte-array:

ipAddr = new byte[]{(byte) Byte.decode(ip_array[0]) ,(byte) Byte.decode(ip_array[1]), (byte) Byte.decode(ip_array[2]), (byte) Byte.decode(ip_array[3])};

Hvorfor virker ovenstående linie ikke? Den ignorer ligesom "(byte)" kommandoen der står lige før Byte.decode.

Skriver man f.eks. manuelt "(byte) 192" - så er alt bare fjong!

Kan i hjælpe mig.. Jeg er gået i baglås og nøglen sidder limet fast under min fod.
Avatar billede arne_v Ekspert
14. marts 2006 - 23:33 #1
public class X {
    public static void main(String[] args) {
        String[] ip_array = {"192", "168", "10" , "2"};
        byte[] ipAddr = new byte[]{(byte) Short.parseShort(ip_array[0]) ,(byte) Short.parseShort(ip_array[1]), (byte) Short.parseShort(ip_array[2]), (byte) Short.parseShort(ip_array[3])};
        System.out.println(ipAddr[0] + "." + ipAddr[1] + "." + ipAddr[2] + "." + ipAddr[3]);
    }

virker

saadan da
Avatar billede darkfear_dk Nybegynder
14. marts 2006 - 23:37 #2
Ahh lækkert! Det virker bare perfekt! Men okay, at man skulle bruge Short. havde jeg aldrig selv fundet ud af... Hvordan vidste du det? :P hehe.

Hvis du laver et svar, så accepter jeg.

Tak for hjælpen
Avatar billede arne_v Ekspert
14. marts 2006 - 23:39 #3
husk at byte er signed d.v.s. -128 .. 127 !
Avatar billede arne_v Ekspert
14. marts 2006 - 23:39 #4
192 og 168 er ikke valide vaerdier for byte men Ok for short
Avatar billede arne_v Ekspert
14. marts 2006 - 23:39 #5
og svar
Avatar billede darkfear_dk Nybegynder
14. marts 2006 - 23:43 #6
Okay! Tak for det :)
Avatar billede darkfear_dk Nybegynder
14. marts 2006 - 23:43 #7
Vi prøver lige igen!
Avatar billede darkfear_dk Nybegynder
14. marts 2006 - 23:44 #8
Sikke dog jeg koger lige nu.