Avatar billede troymclure Nybegynder
14. marts 2006 - 21:05 Der er 7 kommentarer

Erfaringer med widescreen skærme

Hej Eksperter.

Jeg er i vildrede om jeg skal købe en 19" widescreen eller en 19" 4:3 skærm.

Er der nogle der har erfaringer med anvendelse af widescreen til dagligbrug.. Surfing, office .

Samtidig er jeg i tvivl om fremtidige websites ikke i højere grad vil blive optimeret til 1280x1024 i forhold til 1440 x900.

Hvad siger I ?

Mvh

Troymclure
14. marts 2006 - 22:51 #1
Avatar billede strych9 Praktikant
14. marts 2006 - 22:51 #2
Med den popularitet som sidebars har, og som Windows Vista så vidt jeg ved vil få indbygget, så er widescreen nok vejen frem på desktoppen idet den ekstra bredde kan bruges til netop den slags gejl.
14. marts 2006 - 22:55 #3
Avatar billede troymclure Nybegynder
15. marts 2006 - 10:26 #4
Feedback hermed givet.

Er der nogle der har konkrete erfaringer om hvordan det fungere i praksis med widescreen?
Avatar billede strych9 Praktikant
15. marts 2006 - 10:27 #5
På notebooks ja. Det er lækkert.
Avatar billede troymclure Nybegynder
15. marts 2006 - 11:00 #6
Kan du beskrive hvordan det fungere i praksis. Bruger du ofte to applikationer? Jeg bemærkede at Internet explorer har store tomme felter i højre side af skærmen.
Avatar billede strych9 Praktikant
15. marts 2006 - 11:24 #7
Tjoh det er jo bare skærmen som er lidt bredere så du har mere plads ude til højre.
Der er ingen der siger at du skal køre med dit IE vindue maksimeret. Faktisk giver en widescreenskærm dig muligheden for ikke at gøre det, og det er fordelagtigt.

Hvis du ynder at bruge Sage RSS reader i FireFox (hvis ikke, så prøv det) er den ekstra bredde rar. Det samme med nævnte sidebars, som feks Google desktop, eller den som Microsoft gerne snart vil prakke os på. Widescreens er vejen frem, og det er fordi som jeg siger, at de her store software firmaer snart begynder at designe deres software efter at folk har widescreens. Dvs det måske ikke er et decideret problem ligenu at man ikke har en. Det begynder så småt at ændre sig med feks Windows Vista som nævnt.