Avatar billede mall_ Nybegynder
14. marts 2006 - 15:54 Der er 2 kommentarer

Billed upload

Hej eksperter!

Nu har jeg læst alle de forskellige spm. der er omkring billedupload... Men kan ikke få tingende til at passe ind i min php kode...

/// uploadbillede.php ///

      <form enctype="multipart/form-data" action="<? $php_self ?>" method="post"><input type="hidden" name="MAX_FILE_SIZE" value="150000">
Vælg det billede der skal uploades:<br>
<input name="file" type="file" style="width: 300"><br>
Skriv brugernavn:<br>
<input name="bruger" type="text" style="width: 300"><br>
Skriv kommentar:<br>
<textarea name="kommentar" maxlength="150" style="width: 300" rows="5"></textarea>
Maks 50 bogstaver! <br>
<input type="submit" value="Upload" name="upload">
</form>
<?
if ($upload) {
    if ($file_type=="image/jpg" || $file_type=="image/pjpeg"){

        // Indsætter tekst og billedets navn i databasen
        mysql_connect("...","...","...");
        mysql_select_db("...");
        $query = mysql_query("INSERT INTO billeder (billede, bruger, kommentar)" . "VALUES ('$file_name','$bruger','$kommentar')");

        // Lægger billedet ind i mappen billeder
        copy($file,"/hsphere/local/home/sugemall/arto.malls.dk/upload/$file_name");
        echo "Billedet blev accepteret!";?><br><?
        echo "<a href='http://www.arto.malls.dk/link.php?id=2' target='_self'>Se billeder<a>";

    } else {
        echo "Fejl!!";
        ?><br><?
        echo "Tjek størrelse på billedet! Det må maks fylde 150kb";
        ?><br><?
        echo "Tjek billed format! Kun jpg er tilladt!";
    }
?></td>
  </tr>
</table>

Jeg vil gerne have at den laver navnet på billedet om, sådan at billederne ikke overskriver hinanden..
60 point eller mere til den som kommer med løsningen:D
Avatar billede e_w Nybegynder
29. marts 2006 - 23:42 #1
du kan evt. bruge funktionen time()

  $query = mysql_query("INSERT INTO billeder (billede, bruger, kommentar)" . "VALUES (
  '". time($file_name) ."', '".$bruger ."',  '". $kommentar ."')");

mvh. e_w
Avatar billede e_w Nybegynder
29. marts 2006 - 23:47 #2
hehe ups. glemte lige svar.. ( hvis det nu var noget der ku bruges), plejer hvertfald selv at bruge det..