Avatar billede oxygenic Nybegynder
14. marts 2006 - 12:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan bygger man en kalender op?

Hej eksperter.
Vi er en gruppe på datamatikerstudiet, der har fået til opgave at lave en kalender i java, som en del af et system, hvor man kan bladre i datoer og på skærmen få fremvist x antal dage/uger ad gangen. Kalenderen skal sættes op i nogle tabeller (forestil jer Excell) hvor man har ugerne hen ad x-akssen og nogle objekter(kunne være klasselokaler som kan bookes f.eks.) ned ad y-aksen.

Java har en indbygget kalender pakke, men vi har ingen idé om hvordan vi realisere dette.
Nogen der kan komme med råd/ideer til hvor vi begynder? eventuelt henvise til andre (helst opensource) kalendre som vi kan tage et kig på?

På forhånd tak for hjælpen,
Martin.
Avatar billede soreno Praktikant
14. marts 2006 - 13:42 #1
Start med at definere de konkrete krav til kalenderen (funktionalitet) og
hvordan kalenderen skal arbejde sammen med andre systemer (interface).
Avatar billede snoop_one Nybegynder
14. marts 2006 - 17:15 #2
I kan finde et hav af kalendere der bygger på Javas Calendar klasse.
Et hurtigt søg på google gav f.eks. denne.

https://jcalendar.dev.java.net/#sshots

Jeg mener at man i bunden kan hente source koden til den.
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
14. marts 2006 - 17:53 #3
En anden god kalender:

http://www.toedter.com/en/jcalendar/

Brug det som inspiration til at komme videre.

Hvordan jeres domænelag skal se ud, kan vi ikke svare på, da det meget afhænger af funktionaliteten. Men brugergrænsefladen har I nu fået nogle ideer til.
Avatar billede soreno Praktikant
23. marts 2006 - 12:20 #4
Hvordan går det med kalenderen - er i stødt ind i problemer eller kører det som på kuglelejer ?
Avatar billede oxygenic Nybegynder
23. april 2006 - 10:38 #5
Vi har fået hjælp af nogen på et højere semester til at bygge kalenderen op i JTables. Ingen af de kalendre vi har fundet på nettet, har været til særlig megen nytte, ud over selve datoberegningerne.
Avatar billede oxygenic Nybegynder
23. april 2006 - 10:38 #6
Mange tak for hjælpen gutter :)