Avatar billede uller Nybegynder
02. maj 2001 - 15:49 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

forms og history go back..

Jeg har en form. den har nogle felter(!) hvor jeg har indtastet data.

Hvis jeg så kommer til at gå væk fra den side, og så trykker \"back\" så er indholdet af formen væk...

Har I nogen ideer til hvordan dette omgås..?

Btw. Jeg har mistænkt php\'s sessionstyring for at det måske der den der er synderen...
Avatar billede lasseriis Nybegynder
02. maj 2001 - 18:20 #1
Det har ikke noget med PHP at gøre, det er din browser. Jeg ved at IE(5.+(tror jeg)) nogle gange husker på formens indhold, selvom man har været på en anden side!! Men det er altså ikke noget PHP eller du, for den sags skyld, kan gøre noget ved...
Avatar billede barefoot Nybegynder
03. maj 2001 - 00:21 #2
<form>
<input name=\"navn\" value=\"<?php echo $navn; ?>\">
</form>

Php udskriver værdien af variablerne i value=\"\".
Det bruger jeg selv
Avatar billede uller Nybegynder
03. maj 2001 - 08:37 #3
-> barefoot
Variablen er jo ikke sendt, så php aner ikke at den eksisterer..

lasseriis -> ok, men er der en løsning på det problem?

Andre forslag???
Avatar billede lasseriis Nybegynder
03. maj 2001 - 09:24 #4
Nej, ikke en jeg kender til.
Måske kan du bruge PHP\'s sessions til at starte en session når du går ind på siden med \"formen\" og så kan du på den måde gemme variablerne.

Hvis det drejer sig om at man fylder formen ud og så trykker \"submit\", men dernæst skal tilbage og indtaste nye oplysninger, så kan du jo lade submit siden(den side du sender formen til) sætte værdierne i en cookie(s) og så lade siden med formen på tjekke om cookien er sat og så indsætte værdierne.
Problemet er så bare at de fleste browsere ikke opdaterer siden når man trykker back, men dette kan vist tvinges med nogle headere:
header(\"no-cache etellerandet\"), koden har jeg ikke lige men kan finde den, hvis det var noget....
Avatar billede uller Nybegynder
03. maj 2001 - 10:24 #5
det det drejer sig om er at du IKKE submitter, men kommer til at trykke et link eller ligenede..
fortryder og går tilbage for at taste videre...
Avatar billede barefoot Nybegynder
03. maj 2001 - 14:45 #6
har du tjekket om det kun er i din egen browser at det ikke virker?
Avatar billede lasseriis Nybegynder
03. maj 2001 - 15:57 #7
Ja så kan du kun bruge sessions....
Jeg mener at nogle browsere husker på form-indholdet!!
her er en god artikel om sessions, der er flere af dem på dette site:
http://www.phpbuilder.com/columns/mattias20000105.php3
Avatar billede uller Nybegynder
03. maj 2001 - 16:34 #8
jeg ikke forstå??
du kan da ikke forvente at man på hvert link på ens side skal gemme de data der står i en form, i det
tilfælde at man kommer til at gøre noget forkert..!

Det virker ikke i nogen browsere, men det burde det.
i hvert fald i IE/NS4+ ...

jeg kender btw. godt den artikkel.. den er ret god.!
Avatar billede jd Nybegynder
04. maj 2001 - 14:43 #9
uller-> Jeg har selv haft problemet (http://www.eksperten.dk/spm/54076), og du kan selv se \"løsningen\" nederst på postede url.
Avatar billede uller Nybegynder
04. maj 2001 - 14:48 #10
well...
det var da et forslag, men jeg bruger (aldrig) frames. så den holder desværre ikke. :o(
Avatar billede jd Nybegynder
04. maj 2001 - 14:50 #11
Øh.... du har læst forkert.... siden BRUGTE frames til at starte med, men jeg har ikke problemet nu, da den ikke brger frames...

Men løsningen er jo så åbenbart ikke den samme
Avatar billede uller Nybegynder
04. maj 2001 - 15:00 #12
jeg forstod dig godt, jeg var vidst bare ikke så klar i mit svar.. :o)

en af grundende til jeg ikke forstår dette problem er at det ikke er konsistent.

jeg kan lave websites der _ikke_ har dette problem og webstites der har.

Det der ser ud til at være forskellen er at hovedparten af de sider som jeg bruger session styring på _har_ dette problem, det er derfor at jeg mistænker session styringen....
Avatar billede jd Nybegynder
04. maj 2001 - 15:02 #13
Nu bruger jeg sessions i de fleste systemer hvor der skal være validering etc., men jeg tror du kan have ret.
Skide irriterende...
Avatar billede uller Nybegynder
04. maj 2001 - 15:05 #14
:o) -> det har du så inderligt ret i..
Avatar billede barefoot Nybegynder
04. maj 2001 - 18:21 #15
tror i ikke bare at det er alle sider som bruger serverside sprog til at sammensætte dem?
Avatar billede jd Nybegynder
04. maj 2001 - 18:22 #16
Nope... det er jeg helt sikker på at det ikke er
Avatar billede uller Nybegynder
15. maj 2001 - 10:01 #17
ok! jeg må nok indse at dette er et problem der ikke let lader sig løse...

så jeg lukker det!