Avatar billede hejmeddigbabe Nybegynder
14. marts 2006 - 02:31 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Program til loading af processor

Jeg har nu søgt forgæves på google i ½ time. Er der nogen der kan hjælpe mig med et program til Linux der kan "spise" noget af processor kraften. Evt hvad jeg skal søge på.
Jeg skal nemlig se hvordan UDP pakker modtages af et meget optaget system.

På forhånd tak

Kristian
Avatar billede pidgeot Nybegynder
14. marts 2006 - 02:49 #1
Det burde vel være simpelt nok at lave et lille C-program der kører med en uendelig løkke i baggrunden:

#include <unistd.h>

int main()
{
  daemon(0,0); //her lægger programmet sig selv i baggrunden
  int i=0;
  while (1==1)
  {
    i++;
  }

Kompiler det med gcc, og kør det. Foretag din test, og brug derefter kill til at stoppe programmet.
Avatar billede pidgeot Nybegynder
14. marts 2006 - 02:51 #2
Hvis du ikke skal kunne bruge maskinen mens den bruger CPU, kan du selvfølgelig udelade brugen af daemon() og blot stoppe programmet med Ctrl-C når du er færdig.
Avatar billede arne_v Ekspert
14. marts 2006 - 04:58 #3
#!/bin/bash
while true
do
continue
done

burde også kunne gøre det
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2006 - 04:59 #4
Avatar billede hejmeddigbabe Nybegynder
16. marts 2006 - 19:06 #5
Tak