Avatar billede gl_nok Nybegynder
12. november 1999 - 14:34 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

skrive i tabel ved hjælp af makro

Jeg er ved at lave en DB i acces 2K
Nu er selve design og tabel iorden, men jeg vil indsætte nogle funktioner. Bla skal nogle af dem , ved hjælp af en makro, ændre i tabel data. Hvilket udtryk skal man bruge i makro generatoren for at fortælle at det er den aktive post man vil rette i
Avatar billede gimle Nybegynder
14. november 1999 - 21:59 #1
Det er automatisk den aktive post, du har fat i. Men du kan i øvrigt bruge Handlingen "GåTilPost" i makrodesign til mange gode ting.
Avatar billede gl_nok Nybegynder
16. november 1999 - 14:21 #2
jeg kan ikke få det til at virke, men det er måske fordi jeg ikke skriver udtrykke korrekt i makroen.
Hvordan rette man et felt i en tabel ved hjælp af en makro.
Avatar billede gimle Nybegynder
16. november 1999 - 20:08 #3
Prøv at fortælle lidt mere. Hvad er situationen inden makroen skal køre. Sker der en indtastning i en box eller formular eller noget fjerde?
Avatar billede gl_nok Nybegynder
17. november 1999 - 10:18 #4
jeg har en medlemsliste hvor et af dataen er et parameter der angiver om det er et aktivt medlem eller et potientielt medlem.
Jeg har så lavet enformular der lister de pontetielle medlemmer. I den formular er der en komando knap der skal kalde en makro der ændrer parametret for det medlem (fra 5 til 2)

Samtidigt har jeg to poster der angiver hvilken bruger der har rettet i data og hvornår. Jeg vil gerne lave en marko der bliuver kaldt ved ændringer, og som sætter de to felter til aktuel bruger og aktuel dato
Avatar billede gimle Nybegynder
21. november 1999 - 21:08 #5
Prøv dette:
Foruden listen i formularen skal du også have en tekstboks (den behøver ikke være synlig) med "medlemsparameter" som kontrolelementkilde.
Derefter opretter du en makro, der udfører een ting, nemlig "AngivVærdi". Udover at sætte værdien til 2 i feltet Udtryk, skal du også henvise til tekstboksen i feltet Element, enten med guidens hjælp eller ved at skrive med denne syntaks: Forms![MinFormular]![tekstboksxx]
Til sidst opretter du en kommandoknap, der kører den makro, du har lavet. Så virker det!
Avatar billede gl_nok Nybegynder
30. november 1999 - 14:29 #6
bare rolig gimle, det er ikke fordi jeg har glemt evt at give dig point, jeg har bare ikke lige tid til at afprøve det lige nu.
Avatar billede gimle Nybegynder
30. november 1999 - 21:24 #7
fair nok!