Avatar billede mllarsen Nybegynder
13. marts 2006 - 21:20 Der er 9 kommentarer

Trykknap til åbning af excelfil

Hvordan laver jeg en trykknap access som åbner en excelfil ?
Avatar billede -anders- Juniormester
13. marts 2006 - 21:28 #1
Prøv at indsætte nedenstående kode på din kommandoknap (under hændelse ved klik):

Dim xls As New Excel.Application
xls.Visible = True
xls.Workbooks.Open Filename:="C:\...\..\filnavn.xls"

Der hvor der står prikker skal du blot skrive din egen sti til filen. PS ikke testet
Avatar billede -anders- Juniormester
13. marts 2006 - 21:32 #2
Denne er testet og virker, husk at sætte en reff. til Microsoft Excel i din vba editor

Dim xls As New Excel.Application
xls.Visible = True
xls.Workbooks.Open Filename:="C:\test.xls"
Avatar billede mllarsen Nybegynder
14. marts 2006 - 09:23 #3
Hej Anders

ved en autooprettelse af en trykknap til exel ligger fgl kode i vba

Private Sub Kommandoknap104_Click()
On Error GoTo Err_Kommandoknap104_Click

    Dim oApp As Object

    Set oApp = CreateObject("Excel.Application")
    oApp.Visible = True
    'Only XL 97 supports UserControl Property
    On Error Resume Next
    oApp.UserControl = True

Exit_Kommandoknap104_Click:
    Exit Sub

Err_Kommandoknap104_Click:
    MsgBox Err.Description
    Resume Exit_Kommandoknap104_Click

End Sub

Hvor er det så lige at jeg skal indsætte din kode for at få det til at du ?

Jeg er med det med at specificerer stien.

Hilsen MLL
Avatar billede -anders- Juniormester
14. marts 2006 - 13:32 #4
Hej
Prøv at erstatter den kode jeg forslår med din egen, så tror jeg det virker. Den kode du har angivet er så vidt jeg kan vurdere noget kommandoknapguiden har skrevet.
Avatar billede -anders- Juniormester
14. marts 2006 - 13:35 #5
Altså:

Private Sub Kommandoknap104_Click()
Dim xls As New Excel.Application
xls.Visible = True
xls.Workbooks.Open Filename:="C:\test.xls"
End Sub

'PS:husk at sætte en reff. til Microsoft Excel i din vba editor'
Avatar billede mllarsen Nybegynder
14. marts 2006 - 13:38 #6
Hej Anders
Jeg skal nok have lidt hjælp til hvad du mener med dit
'PS:husk at sætte en reff. til Microsoft Excel i din vba editor'
Hilsen MLL
Avatar billede -anders- Juniormester
14. marts 2006 - 13:52 #7
Okay, åben en formular i designvisning, klik på vabeditorikonet (programkode) på værktøjslinjen.

Aktiver menuen Tools, og klik på References. Nu åbnes en fildialog med en lister over alle tilgængelige reff. Her skal du finde Microsoft Excel versionsnr Objekt Libery. Når du har fundet den skal du blot sætte et flubeben ud for reff. så køre det.
Avatar billede mllarsen Nybegynder
14. marts 2006 - 14:04 #8
Hej Anders
Det virker perfekt nu. Mange TAK for hjælpen
Kan du hjælp mig en anden gang ?
Ka jeg få din direkte mail ?

Hilsen MLL
Avatar billede -anders- Juniormester
14. marts 2006 - 14:21 #9
Selv tak :o), husk at afslutte spørgsmålet.Du finder min mailadresse ved at klikke på mit brugernavn