Avatar billede webnoob Nybegynder
13. marts 2006 - 20:17 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

indsætte tal fx. 19,95 i DB som currency

Jeg har en del problemer med at indsætte tæle som currency i min database.

Min sql ser sådan her ud:

sql = "INSERT INTO bl.a. bl.a.(pris,tilbudspris) VALUE(convert(decimal(10,2), '"&pris&"'),convert(decimal(10,2), '"&tilbudspris&"'))"

fejlen jeg får ved brug af den sql:

Error converting data type varchar to numeric.

/add-adjust_vare_save.asp, line 23

22) sql = "INSERT INTO bl.a. bl.a.(pris,tilbudspris) VALUE(convert(decimal(10,2), '"&pris&"'),convert(decimal(10,2), '"&tilbudspris&"'))"

23) set record=rs.execute(sql)

24) Response.Redirect("index.asp?side=shoppen")
Avatar billede arne_v Ekspert
13. marts 2006 - 20:35 #1
har du proevet 19.95 (engelsk decimal punktum) ?
Avatar billede webnoob Nybegynder
13. marts 2006 - 20:36 #2
ja samme fejl og må indrømme jeg helst vil kunne skrive 19,95 frem for 19.95
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
14. marts 2006 - 10:10 #3
hvad er sql helt præcist når den fejler? Prøv at skrive

Response.Write(sql)

umiddelbart inden:

set record=rs.execute(sql)

- og lad os se resultatet
Avatar billede webnoob Nybegynder
14. marts 2006 - 17:50 #4
det ville jeg ønske jeg kunne, jeg ANER ikke hvad pokker der sker, men jeg kan ikke på "hældt" noget noget ned i VALUES. Spørg ikke hvorfor.
Avatar billede webnoob Nybegynder
14. marts 2006 - 19:14 #5
så lykkes det mig få noget ud af min sql

det er resultatet:

INSERT INTO shop_varer(pris,tilbudspris) VALUES(convert(decimal(10,2), '19,95'),convert(decimal(10,2), '9,95')
Avatar billede webnoob Nybegynder
14. marts 2006 - 20:44 #6
har lige prøvet at skrive 2 tal ind i formen uden kommatal fx. 19 og 9 og så virkede det fint, ved ikke om det kan hjælpe jer.
Avatar billede webnoob Nybegynder
14. marts 2006 - 22:39 #7
har fundet ud af hvad der var galt, jeg havde i min form skrevet type="text" i min <input> og derfor kunne jeg ikke bruge kommatal, det har jeg slettet og nu kan jeg både bruge 19.95 og 19,95.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
16. marts 2006 - 10:34 #8
At du skriver type="text" betyder ingenting. Hvis du undlaver type giver det samme resultat, for text er standard type for inputs