Avatar billede gsmunlockdk Nybegynder
02. maj 2001 - 14:46 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Newbee inden for php, men.....

...jeg ville lige høre om det i php eller andet programmerings sprog er muligt at læggen en given fil op på en server med x-antal \"textboxe\" og få indholdet i disse overført til en 2. server med tilsvarenede \"textboxe\"?
Avatar billede lauer Nybegynder
02. maj 2001 - 14:53 #1
huh, den vil jeg lige have igen, tak, og så på dansk ;)
Avatar billede sukos Juniormester
02. maj 2001 - 14:56 #2
Mener du at brugeren indtaster noget tekst, som så skal sendes videre til den anden server?
Hvis ja, så JA
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
02. maj 2001 - 14:56 #3
kan du unlocke mobiltelefoner??
Avatar billede gsmunlockdk Nybegynder
02. maj 2001 - 14:56 #4
hmmm det er noget med at der er en textbox på en side! Okay? Indholdet af denne skal derefter overføres til en anden side! og på den anden side skal det også smides i en textbox! Er det til at forstå? Eller fatter jeg bare ikke at forklare det?
Avatar billede gsmunlockdk Nybegynder
02. maj 2001 - 14:58 #5
Ja men teksten skal ikke bare sendes videre den skal være i en tekstbox og man skal også kunne trykke på en \"Send\" knap på den 1. side og så skal den 2. side også få denne komando!
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
02. maj 2001 - 15:00 #6
nå, men hvis jeg forstår det, er det sådan at der er i felt på den ene side, man indtaster noget og trykker send, og så behandler den dataerne på en anden side, er det såen?
Avatar billede gsmunlockdk Nybegynder
02. maj 2001 - 15:00 #7
Og ja til Unlock, men det er lige kommet en ny news group der kør med det tropic!
Avatar billede gsmunlockdk Nybegynder
02. maj 2001 - 15:01 #8
Ja ! Det må være sådan man kan komme til at bruge www.besked.dk som SMS sender!
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
02. maj 2001 - 15:02 #9
jamen så kan du jo bare i din form bruge: i formen
<form action=\"http://www.bla.dk/form.php\">
http://www.bla.dk/form.php er stedet hvor den ligger på server2
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
02. maj 2001 - 15:03 #10
hvis du vil bruge besked.dk skal du vide helt præcist hvor scriptet ligger..
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
02. maj 2001 - 15:05 #11
hmm...hvad er det du vil have svar på??
Avatar billede gsmunlockdk Nybegynder
02. maj 2001 - 15:05 #12
Hmm ja men det er ja altid den samme side!? Og textboxene er der jo altid og siden hedder: send.html
Avatar billede half_d Nybegynder
02. maj 2001 - 15:05 #13
Meget enkel løsning.

Første side :
<html>
<body>
<form action=\"modtag.php\" method=\"post\">
<textarea name=\"text\">
</textarea>
<input type=\"submit\" value=\"Send\">
</form>
</body>
</html>

modtag.php :
<html>
<body>
<form action=\"whatever.php\" method=\"post\">
<textarea name=\"text\">
<?=$text?>
</textarea>
<input type=\"submit\" value=\"Send\">
</form>
</body>
</html>
Avatar billede half_d Nybegynder
02. maj 2001 - 15:06 #14
Er det noget i den stil?
Avatar billede gsmunlockdk Nybegynder
02. maj 2001 - 15:07 #15
Er der en der kan lave et sådan script der virker?? Og så lægge det her på siden? Eller maile det til script@drankerbaenken.dk
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
02. maj 2001 - 15:08 #16
--> half D
jeg tror han vil bruge den til at hakke besked.dk
så er dette måske ikke liiiii løsningen :-)
Avatar billede gsmunlockdk Nybegynder
02. maj 2001 - 15:09 #17
det er gjordt på http://sms.fergusons.dk men han vil ikke sige hvad han har gjordt!
Avatar billede half_d Nybegynder
02. maj 2001 - 15:12 #18
--> gizmo-gizmo
Det er da ellers meget godt :)
(tog ca. 24 sek. at skrive ...)

Du vil ha\' en side på din server, hvor man skriver noget i nogle textboxe og så sender dem til en anden server, som om de var blevet sendt fra den server?
                        rigtige.dk
                        |
dig.dk ----hack hack------->  cgi-script
                        |
                        resultat

Er det sådan?
Avatar billede gsmunlockdk Nybegynder
02. maj 2001 - 15:14 #19
JepZ!!! Men jeg har kun arbejdet med html og det er i FrontPage2000 så jeg fatter ikke lige det store af php er det nogle gode programmer!?
Avatar billede half_d Nybegynder
02. maj 2001 - 15:17 #20
php er ikke nogle gode programmer, men kan lave dem :)

Det du snakker om kan sagtens lade sig gøre, med mindre de på den anden server, har lavet en blokering for POST fra eksterne servere. Det er ikke så sædvanligt, men der er da en del støre sites der gør det.

Jeg har da ligeledes hacket min Yahoo mail (da jeg brugte den), og lavet et link på min favourites bar, der submittede mit brugernavn og password, så jeg ikke skulle logge ind på deres login side først - smart!

Hvad er det for en server du vil sende stads til?
Avatar billede gsmunlockdk Nybegynder
02. maj 2001 - 15:22 #21
www.besked.dk og bruge den gateway så man kan se om beskeden er afleveret med det sammen eller om den bliver leveret senere! Det er nemlig det der er det smarte ved den! Ellers er det nemmere bare et sende den via. e-mail  men det går for langsomt!
Avatar billede gsmunlockdk Nybegynder
02. maj 2001 - 15:24 #22
den der kan komme med et sådant script kan få 200 point!!!
Avatar billede gsmunlockdk Nybegynder
02. maj 2001 - 15:45 #23
Hvis nogen finder ud af noget så drop en mail fundetudafnoget@drankerbaenken.dk eller ICQ Uin: 7062559
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
02. maj 2001 - 15:48 #24
heyy. det skal postes her, så alle kan få glæde af det :)
Avatar billede gsmunlockdk Nybegynder
02. maj 2001 - 16:02 #25
Ja ja men der er jo ikke nogle der skriver noget!!
Avatar billede myplacedk Nybegynder
02. maj 2001 - 18:28 #26
Måske fordi det er en smule uetisk at \"nasse\" på mobilix på den måde... :)
Avatar billede gsmunlockdk Nybegynder
10. juni 2001 - 18:54 #27
Hmmm!