13. marts 2006 - 17:38Der er
18 kommentarer og 1 løsning
No overload for method 'method' takes '1' arguments
Hej Jeg sidder med et problem, hvor jeg ønsker at instantierer et objekt, men fejlmeddelelsen som står i overskriften. Jeg har kigget i hjælpen, men synes ikke jeg kommer en løsning nærmere. Kan I hjælpe?
txtBox_Regnestykke.Text = "hehe"; er blot noget jeg har prøvet at sætte ind. Forstod på hjælpen af hvis txtBox_Regnestykke.Text havde en default værdi kunne dette fejle
et ligner at det du laver i din kode er at du har en gui der er vist med din kode fra din kommentar og den vil du så lave en ny af når du trykker på beregn, men hvorfor det??
hvis det er en regne maskine du vil lave ville jeg nok lave en metode der tog sig af dit input i txtBox_Regnestykke.Text, altså analysere sig gennem teksten og ud fra det beregner dit resultat og retunere det
Det er en regnemaskine jeg vil lave. Opgaven som er stillet, går egentligud på, at lave noget, hvor man instantierer et objekt for derfor at bruge det andetsteds.
Jeg kan godt følge din tankegang, men måden haar forestillet mig at lave det på er at jeg vil kalde Beregning fra en seperat C# fil, udføre beregningen der, og leverer resultatet tilbage til tekstfeltet.
ok, jeg har ændret lidt på min contructor, men det bør ikke have praktisk betydning.
I følgende er hele koden.
Der hvor den fejler er der med hvor instantieres et nyt object, i metoden public void btn_beregn_Click(object sender, EventArgs e)
Vil i ikke kigge den igennem, og komme med et forslag til hvordan jeg kommer videre?
using System; using System.Collections.Generic; using System.ComponentModel; using System.Data; using System.Drawing; using System.Text; using System.Windows.Forms;
namespace ASHCalc { public partial class ASHCalc : Form { public ASHCalc() { InitializeComponent(); }
Du sender en værdi "txtBox_Regnestykke.Text" med til din klasse "public class Udregning", men den klasse indeholder ikke en Contructor som tager imod en "string" som du sender hen til den..... du har kun en default constructor, altså en constructor som ikke tager imod noget, og kun gør så du kan oprette klassen.....
I: public void btn_beregn_Click(object sender, EventArgs e)
Sender du både txtBox_Regnestykke.Text med som argument til din Constructor og Method, bare brug en af delene, det andet er spild af resourcer.... Men bare lav Udregning Beregning = new Udregning(txtBox_Regnestykke.Text); om til: Udregning Beregning = new Udregning();
Så skulle din kode virke, som du har lavet den indtil vidre.
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.