Avatar billede bemula55 Nybegynder
13. marts 2006 - 17:19 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Billige point - Kommentarer til kodesektion

Hej

Jeg er i gang med en dataopgave på min skole, og har i den forbindelse fundet et kodestykke på nettet, som konverterer punktumer(engelsk komma) til dansk komma og gemmer det i en fil.

Da det er en skoleopgave har jeg dog brug for at forstå hvad der sker, samt at få nogle kommentarer på. Kan du forklare hvad der sker i nedenstående er pointene dine ;-)

template<typename T>
void Konverter(std::ostream &os, T val) {
stringstream SS;
SS << val;

string S = SS.str();
string::size_type pos;
while((pos = S.find('.')) != string::npos)
    S[pos] = ',';
    os << S;
}
Avatar billede fiil123 Nybegynder
17. marts 2006 - 21:26 #1
Nu ved jeg jo ikke hvad niveau du er på men altså du har ild i en template hvilket er på et ret højt niveau...
Avatar billede bemula55 Nybegynder
18. marts 2006 - 17:13 #2
okay... jeg er ikke på et særlig højt niveau... men der er den eneste brugbare kode jeg har kunnet finde
Avatar billede fiil123 Nybegynder
18. marts 2006 - 17:42 #3
Hvad bruger di til at skrive i?
Avatar billede fiil123 Nybegynder
18. marts 2006 - 17:50 #4
void main()
{
string S = "hej.med.dig.";

string::size_type pos;

while( (pos = S.find('.')) != string::npos ) // The find function searches for the
                                            // first occurrence. If found, return the
                                            //  position of the first character in
                                            // the matching substring. If not found,
                                            // return the value string::npos

S[pos] = ',';                                // modifi the fund position, i this
                                            //situation we sets it to ,

cout << S;                                  //Cout det string S
}
Avatar billede fiil123 Nybegynder
18. marts 2006 - 17:56 #5
Det der sker er at:

while 1 gennemløb
kigger på hej.med.dig.
og pos = 4 og S[4] = ','

while 2 gennemløb
kigger på hej,med.dig.
og pos = 8 og S[8] = ','

while 3 gennemløb
kigger på hej,med,dig.
og pos = 12 og S[12] = ','

while 4 gennemløb
kigger på hej,med,dig,
og pos = string::npos

og while løkken bliver false og kører vidre...
Avatar billede fiil123 Nybegynder
18. marts 2006 - 17:57 #6
Det er selvfølgelig main programmet der fortsætter
Avatar billede bemula55 Nybegynder
19. marts 2006 - 12:27 #7
fiil123... læg et svar og pointene er dine

tak
Avatar billede fiil123 Nybegynder
19. marts 2006 - 12:29 #8
Så lidt... Men du er med på hvordan du laver det nu så ikke?
Avatar billede bemula55 Nybegynder
19. marts 2006 - 12:51 #9
jo sådan nogen lunde...

stringstream SS;
SS << val;

henter bare den tekst der skal scannes ikke
Avatar billede bemula55 Nybegynder
13. februar 2007 - 13:14 #10
Lukker