Avatar billede xzaboo Praktikant
13. marts 2006 - 14:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får jeg Data ind i en Combobox?

hej..
Jeg har en formular, hvor jeg har indsat en Data-kontrol fra databasen Krydsosc.mdb (Altså DatabaseName = Krydsosc.mdb), og
RecordSource = Spillere

Jeg har på min formular en combobox der hedder comboChoosePlayer, og i denne vil jeg nu gerne have mine Data ind som en liste hvor jeg kan vælge hver Spiller fra, istedet for at skulle bruge Data-kontrollen til at "spole" frem og tilbage mellem alle spilerne. Hvordan får jeg mine Data in i comboboxen ved Form_Load() ? Feltet som skal vises i comboboxen er "Navn"

Mvh
Steffen Kristensen
Avatar billede supertekst Ekspert
14. marts 2006 - 09:53 #1
comboChoosePlayer.addItem recordVar.field("Navn")

i et loop,der gennemlæser den relevante tabel
Avatar billede blueeye97 Nybegynder
15. marts 2006 - 22:59 #2
noget i stil med det her:

Do Until Data1.Recordset.EOF
  Combo1.AddItem Data3.Recordset.navn
  Data1.Recordset.MoveNext
Loop
Avatar billede blueeye97 Nybegynder
19. marts 2006 - 12:28 #3
lukketid :o)
Avatar billede xzaboo Praktikant
19. marts 2006 - 22:12 #4
Hej alle sammen..
mange tak for de fine svar.. har ikke lige fået kigget på det endnu, da jeg ikke sidder og arbejder med VB hjemme, det er et skoleprojekt jeg er igang med :)

Har timer i programmering imorgen, så jeg skriver lige så snart jeg har prøvet det af.

på forhånd tak :)

Mvh.
Steffen