Avatar billede slumtiger Nybegynder
13. marts 2006 - 14:11 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Automatisk start af makro/funktion

Hej

Jeg har en database og et record hvor der bl.a. er 2 felter, et varenummer og et med en dato-kode, f.eks. kunne datokoden være yyjjj, hvor yy er 2 cifret år og jjj dag i året. Når jeg henter oplysningerne fra databasen på baggrund af varenummer skal jeg modtage 06073 som datokode. Hvis jeg henter data imorgen skal jeg modtage 06074.
Hvordan klarer jeg den?
Avatar billede jensen363 Forsker
13. marts 2006 - 14:22 #1
Dit datoformat er i.t.v. ukendt ... hvordan læser du jjj = 073,
... er det 7. måned dag 3 ???
Avatar billede slumtiger Nybegynder
13. marts 2006 - 14:36 #2
jjj står for dagen i året, dvs. dag nr. 73 efter nytår.
Avatar billede jensen363 Forsker
13. marts 2006 - 14:42 #3
Hvilket format benytter du til datokoden i tabellen ????
Avatar billede slumtiger Nybegynder
13. marts 2006 - 15:00 #4
feltet er bare et tekstfelt. Der er ikke tilknyttet noget datoformat til feltet. Men det primære i spørgsmålet er hvordan jeg kan få startet en makro/funktion. Findes der en form for event der startes, idet der hentet data fra en record?
Avatar billede jensen363 Forsker
13. marts 2006 - 15:05 #5
Du vil få en anelse problemer med din "dato-kode".

Men datohenvisninger kan du foretage vha. syntaxen Date() ~ dags dato
Avatar billede slumtiger Nybegynder
13. marts 2006 - 15:10 #6
hmmm, jeg får mig tilsyneladen ikke forklaret mig godt nok: Jeg har en database, med en masse varenumre, når jeg forespørger på et af disse varenumre skal der startes en programstump, hvordan gør jeg det?
Avatar billede jensen363 Forsker
13. marts 2006 - 15:40 #7
Hvordan forespørger du på data ... hvilken hændelse vil du udløse ???
Avatar billede slumtiger Nybegynder
14. marts 2006 - 08:32 #8
Jeg forespørger ved hjælp af en VB-applikation og kunne i princippet sagtens udføre opgaven i VB, vil jeg helst have at funktionen kunne udføres i Access, men for at undgå at ændre i VB. Jeg forestiller mig at der måske findes en event i Access i stil med on_get_data el.lign. Jeg er ret grøn i Access VBA, jeg skal bare lige have et spark det rette sted og rette retning :-)
Avatar billede jensen363 Forsker
14. marts 2006 - 08:34 #9
hændelsen After Update vil kunne benyttes
Avatar billede slumtiger Nybegynder
14. marts 2006 - 08:58 #10
I VB bruger jeg følgende kommandoer, for at finde et varenummer.

ADORS.Open ADOCmd, , adOpenStatic, adLockBatchOptimistic
ADORS.Find "VARENUMMER=" & SøgeData

Vil det udløse et event? For at komme til at programmere i VBA er det tilsyneladende nødvendigt at lave en forespørgsel først, men vil jeg aktivere AfterUpdate med ovenstående kommando fra VB?

Du får dine point nu, for du har allerede hjulpet mig godt på vej ;-)
Avatar billede jensen363 Forsker
14. marts 2006 - 09:01 #11
Svar :o)
Avatar billede slumtiger Nybegynder
14. marts 2006 - 09:11 #12
OK, jeg kunne ikke skifte navn i Mozilla, så nu prøver jeg IE
Avatar billede slumtiger Nybegynder
14. marts 2006 - 09:13 #13
Hvordan skifter jeg navn???? :-(
Avatar billede jensen363 Forsker
14. marts 2006 - 09:14 #14
Prøver lige igen :o)
Avatar billede slumtiger Nybegynder
14. marts 2006 - 09:15 #15
he, der var den sgu :-)
Men kunne jeg lokke dig til at svare på mit sidste spørgsmål. Så vil jeg være en glad julegris :-)
Avatar billede jensen363 Forsker
14. marts 2006 - 09:32 #16
Jeg kan ikke umiddelbart se, hvorledes du kan udbygge den eksisterende VB-kode, andet end at fortsætte med mere kode umiddelbart før End Function/End Sub