Avatar billede ichr Nybegynder
12. marts 2006 - 21:03 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får jeg jævn rulning på min skærm

Hej. Ved ikke hvad katagori mit spørgsmål hører under, så jeg prøver denne og håber meget en eller anden ekspert kan hjælpe mig. For jeg er rendt i et møgirriterende problem. Jeg har lige formateret pc'en da jeg havde fået virus. Men nu har jeg ikke jævn rulning på skærmen mere. Den flytter sig nærmest i "bølger", jeg har forsøgt at indstille under mus i kontrolpanel uden resultat. Hvad skal jeg gøre??
Avatar billede ludviggoat Nybegynder
12. marts 2006 - 22:24 #1
Det kunne godt lyde som du ikke har installeret driverne til dit grafikkort.
Avatar billede ichr Nybegynder
12. marts 2006 - 22:30 #2
Hvordan gør jeg det? Henter dem på nettet? Jeg troede sådan nogle var installeret...
Avatar billede ludviggoat Nybegynder
12. marts 2006 - 22:45 #3
Grafikkorts-drivere bliver ikke installeret med Windows.
Find ud af hvilket kort der sidder i maskinen, om det er med f.eks. ATI- eller Nvidia-Chip
Og så hent dem på deres sider eller producenten af dit korts side.
Avatar billede ichr Nybegynder
12. marts 2006 - 23:04 #4
Hvordan finder jeg ud af det? Der står ikke noget om det på min faktura over hvad jeg ellers har i maskinen. Eller kan det hedde noget andet der end grafikkort? Der er et ASUS K8V-MX mATX bubdkort Reta, AMD Sempron 2600+ Box Socket 7, Det er ikke noget af det, er det?
Avatar billede ludviggoat Nybegynder
12. marts 2006 - 23:16 #5
http://www.sisoftware.co.uk/

Her kan du downloade Sisoft Sandra Lite, den burde kunne se hvilket kort du har i maskinen.
Katagorien 'Information Modules' -> Ikonet 'Video System Information'
Avatar billede ichr Nybegynder
12. marts 2006 - 23:33 #6
Undskyld hvis jeg spørger dumt, men jeg kan ikke finde ud af hvor på siden jeg kan downloade den?
Avatar billede ludviggoat Nybegynder
12. marts 2006 - 23:39 #7
Aller øverst oppe står 'Download & Buy'
Så kan du vælge hvilken version du vil have.
Der står kun Download under Lite så det trykker du på.
Så vælger du hvor du vil downloade fra.
Avatar billede ichr Nybegynder
12. marts 2006 - 23:56 #8
Nu er den downloaded, og jeg mangler tilsyneladende mange drivere... men jeg kan ikke helt finde ud af det (mit engelsk er elendigt!!). Jeg var lige inde i enhedshåndtering på computeren og fandt der ud af jeg mangler adskellige drivere, men når jeg vil installere dem får jeg bare at vide det er en fejl nr 28.
Avatar billede ludviggoat Nybegynder
13. marts 2006 - 00:10 #9
Efter hvad jeg kan se på Microsoft's side kan det hænge sammen med at driveren til ACPI-Controlleren ikke er installeret.
Hvis der er en ukendt enhed i enhedshåndteringen der hedder noget i retning af systemenhed installer den først, Windows skulle have drivere til den når man opdaterer driveren.
Håber det hjælper videre.
Avatar billede ichr Nybegynder
14. marts 2006 - 14:13 #10
Tak for hjælpen. Du havde ret, det var drivere der manglede, nu er de installeret og alt virker igen :-)
Avatar billede ludviggoat Nybegynder
14. marts 2006 - 17:06 #11
Men så vil jeg tillade mig at lægge et svar.
Jeg er glad for at have kunnet hjælpe lidt.