Avatar billede fireflashx Nybegynder
12. marts 2006 - 00:16 Der er 1 kommentar

getAttribute problemer med Internet Explorer

Jeg har et problem med et script.

Jeg kører gennem en for loop med getElementsByTagName hvor jeg tester om de har en class ved navn "match". Hvis det er tilfældet skal der tilføjes en event. Jeg har de to forskellige Event "handlers" til IE og FireFox - henholdsvis attachEvent og addEventListener.

Men, når jeg kører gennem løkken returnerer IE "null" ved alle class navnene (ved brug af tags[x].getAttribute('class')), mens den fint kan returnere ID og andre attributes. Firefox derimod klarer det fint.

Jeg har omgået ovenstående ved at bruge ID i stedet, men så opstod der et andet problem. Den funktion de skal attache til click/onclick virker igen fint i FireFox, men i Internet Explorer bliver den her linje fuldstændigt ignoreret:

var id = this.getAttribute('id')

Jeg har prøvet at lave følgende: window.alert(id) men der kommer intet op - hvis jeg udskifter det med noget statisk, f.eks. window.alert("noget") virker det fint.

Kan IE ikke bruge "this" objektet ligesom FireFox kan eller ligger problemet andetsteds?

Det fulde script kan ses på http://www.simple-online.net/script.js

På forhånd tak
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. marts 2006 - 00:32 #1
Nu kan jeg ikke lige prøve i IE, men er det ikke  .getClass().getName()    der altid vil kunne give dig navnet på en tilhørende klasse.