Avatar billede onetime Nybegynder
11. marts 2006 - 21:25 Der er 16 kommentarer

Kan ikke starte op, skærmen forbliver stand-by.

Hejsa, jeg har et problem.
Jeg haft skilt min pc ad, og renset den, og bygget lidt uv og neon i.
Men jeg kan ikke få den til at starte op, har haft den skilt helt ad, og når jeg trykker på power, siger den nogle hurtige bib og derefter 6 med mellemrum.
Jeg kan se at grafikkort køleren køre, men min skærm forbliver stand-by. Jeg har en 450 W strømforsyning og motherboard: asus p4p800 se med en pentium 4 3.0 Ghz.
Hvad har jeg gjort galt?
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2006 - 21:37 #1
" siger den nogle hurtige bib og derefter 6 med mellemrum."  >>> Grafikkort - Ram eller CPU et med stor sandsynlighed synderen, prøv at trykke det ordentlig på plads
Avatar billede vejmand Juniormester
11. marts 2006 - 21:37 #2
Avatar billede onetime Nybegynder
11. marts 2006 - 21:52 #3
Det er nok cpu'en så : )
Har elles lige givet den ny kølepasta, men må prøve igen, ellers må jeg have fat i en ny cpu køler :(
8042 Gate A20 Failure, betyder??
Har prøvet at trykke det hele på plads, har også prøvet at presse cpu'køleren ind men jeg prøvet at tænde pc'en, men den burde side ordenligt.
Avatar billede onetime Nybegynder
11. marts 2006 - 22:10 #4
Men nu hvor jeg giver cpu'en skylden. Burte min monitor så ikke forlade stand-by?
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2006 - 22:16 #5
Nej det mener jeg ikke, men jeg ville focusere mere på ram end på CPU
Avatar billede onetime Nybegynder
11. marts 2006 - 23:46 #6
Ok,Jeg har slet ikke haft ram blockne af, men jeg kigger lige på det når jeg kommer hjem igen. Jeg har et ide-kabel der lige rammer kanten af ram'ne, det har ingen indflydelse, vel?
Avatar billede onetime Nybegynder
13. marts 2006 - 13:56 #7
Så har jeg kigget lidt på det, har haft ram'ne af og sat på igen, desværre ingen efekt. Løsnet cpu'køleren, droppet det og satte den på igen, tog derester usb stikne ud af motherboardet og så kunne den boote, helt nomalt, dog kunne den ikke lige fatte at den skulle boote fra hd, men det blewv ændret. Så konstanteret jeg den virkede, og jeg satte sidderne på og da jeg skulle starte op igen, gjorde den det samme, skærmen på stand-by. jeg har haft skiftet molex stikne, men de skulle side ordenligt. Der kommer dog ikke nogle bip lyde mere.
Jeg fatter det ikke, kan ikke forstå hvad der er i vejen.
Avatar billede onetime Nybegynder
13. marts 2006 - 13:58 #8
Glemte lige at sige at efter jeg havde tage usb-stikne ud, satte jeg dem igen og det virket også.
Avatar billede onetime Nybegynder
13. marts 2006 - 13:58 #9
Jeg har også haft grafikkortet af og sat det på igen. Men ingen efekt.
Avatar billede onetime Nybegynder
13. marts 2006 - 21:42 #10
??
Avatar billede onetime Nybegynder
16. marts 2006 - 22:29 #11
Nå så blev det løst, min strømforsyning kunne ikke bære mit mod. Det kostede bare min harddisk af finde ud af det :(
Men tak for hjælpen....
Avatar billede onetime Nybegynder
16. marts 2006 - 22:29 #12
Min skærm var slutte til pc'en og ikke til stikboxen.
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2006 - 06:53 #13
" siger den nogle hurtige bib og derefter 6 med mellemrum." Uden strøm????
"Nå så blev det løst, min strømforsyning kunne ikke bære mit mod"??????
"Det kostede bare min harddisk af finde ud af det "?????
"Min skærm var slutte til pc'en og ikke til stikboxen"?????
Avatar billede onetime Nybegynder
17. marts 2006 - 11:07 #14
"siger den nogle hurtige bib og derefter 6 med mellemrum." "Uden strøm????"
Nej ikke uden strøm, men jeg går ud fra min skærm ikke tændte da den var tilsluttet psu og ikke dirkete i en stikbox og at mine neon og uv rør tog for meget spænding, så psu'en ikke kunne leverer nok spænding til skærmen.
Ang. bip'ne.
13/03-2006 13:56:53:. Løsnet cpu'køleren. (cpu køleren må have sidet lidt forkert)

"Det kostede bare min harddisk af finde ud af det "?????"
Min harddisk må have fået underspænding, den begyndte i altfald at ryge :(

Altså, min teroi:
1. Jeg må have sat cpukøleren lidt skævt.
2. Min 450 W psu kunne ikke klare 2 uv rør, 1 neon rør og 4 led feet samt 4 blæsere med led. Derfor blev min skærm i standby da den var tilsluttet  psu'en.
3. Frakoblet skærmen og monteret den i en stikbox istedet. (så virkede det)
4. Dog skulle jeg tage 2 af uv-rørne fra før den ville tænde.
5.Jeg skulle lige prøve igen med at monteret.(gør jeg aldrig igen), min pc tændte ikke og min hd begyndte at ryge.

Giver det nogle mening?
Avatar billede onetime Nybegynder
17. marts 2006 - 11:08 #15
at: der skulle have stået alt.
Avatar billede onetime Nybegynder
18. marts 2006 - 15:57 #16
Nu har jeg i alt fald fået den op og køre med en 680 W'psu og en ny disk : )
Hvad er mest sansynlig, at strømforsyningen ikke var stærk nok eller et af molex'stikne sad skidt? alstå at en af pindene var faldet ud?