Avatar billede jonaswandersen Nybegynder
11. marts 2006 - 19:45 Der er 2 kommentarer

fil server med DNS

Hej.
Jeg har en lille filserver ( windows XP ) som jeg gerne ville have online via internet. Jeg har en hjemmeside, hvor jeg kan lave DNS. Men mit spørgsmål  er så!!!
Hvilken program skal jeg bruge??
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
12. marts 2006 - 01:48 #1
hvilket program til hvad? når du skriver lave dns, er det så fordi du kan lave et link fra hjemmesiden? og skal den fungere som filserver (fildeling) eller ftp-mappe.
jeg kan ikke lige helt se det for mig, kan du skrive to ord om hvordan du vil have det til at se ud fra brugerens synspunkt (hvad man gør når man bruger det)
Avatar billede danielknudsen Nybegynder
14. marts 2006 - 20:05 #2
Hvis det er en DNS server du vil installere kan du prøve http://www.simpledns.com. Så vidt jeg kan forstå kan du ikke få din XP maskine (filsrv) online. Prøv at ping eks. dr.dk (Oversætter den url til IP?), og hvis det ikke virker har du et dns problem. Da bør du kontakte din ISP og få oplysninger om hvilken DNS server du bør bruge.
Hvis du stadig ønsker at installere DNS server på din XP skal den stadig bruge din ISPs DNS server til opslag.

Det du skriver med at lave DNS på din hjemmeside, er det noget dyndns?

Vh Daniel