Avatar billede metteomarahmed Nybegynder
11. marts 2006 - 17:00 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

stopmeddelelse - 0x0000000a når jeg prøver at starte pc

Jeg får stopmeddelelse IRQL nor les nor equal 0x0000000a (0x0a13001f - 0x00000002 -0x00000000 - 0x804e9e4d) når jeg prøver at starte PC, derefter starter den lagring af fys. hukommelse. Jeg kan ikke på nogen måde komme i fejlsikret tilstand - jeg har prøvet alle versioner og har også været i BIOS for at deaktivere skygger m.v.

Hvis jeg prøver at starte fra CD-rom og isætter XP-disketten, får jeg fejlmeddelelse:
0x0000000a (0x0a08001f - 0x00000002 - 0x00000000 - 0x807d6ff9), der tælles ikke fysisk hukommelse her men systemet låser fast.

Problemet opstod efter at prøveperioden på et cleaningprogram udløb. Dagen efter kunne jeg ikke komme ind på PC.

HJÆÆÆÆÆLP
Avatar billede levithan Nybegynder
11. marts 2006 - 17:59 #1
kan du starte op i fejlsikret tilstand? ligefør xp booter tryk F8 heletiden
Avatar billede metteomarahmed Nybegynder
11. marts 2006 - 18:07 #2
Nej, som ovenfor nævnt har jeg prøvet alle fejlsikringstilstande, de virker ikke, PC lukker ned og og genstarter med STOPmeddelelsen.
Avatar billede jacla Nybegynder
13. marts 2006 - 00:27 #3
Fjern alt hardware så som printer scannere mv.

Prøve at genstarte Pc'en.

Du kan læse om fejlkoderne på følgende Link: http://www.wintip.dk/xp/probs/stopfejl.htm

Mvh

Jan C
Avatar billede levithan Nybegynder
13. marts 2006 - 13:42 #4
ok det du kan gøre er at lave en repair for at se om det kan stabilicere dit system

Hvis du vil lave en Formatering / nyinstallation af Windows xp:
1:Det første du skal gøre, er at boote op på din Windows XP cd
(husk at din bios skal stå til at være first bootdevice på cd rom drevet.)
Kan du ikke boote på dit cd-rom drev eller ikke vil pille inde i bios,  kan du hente bootdisketter til Windows Xp.

2:Og nu skal du trykke på I Agree/Godkende Licens' (F8)

3:spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt din installation (nyinstallation)

4:Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev med mindre du vil kører dualboot.

5:Og nu fortæller den dig, der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L = formatering) eller du vil lave en (R = Repair) - tryk på L.

6:Og den går i gang med at formater dit drev og bagefter starter den op med at lave en helt ny installation.

7:Efter ca. 40 minutter vil du igen være køreklar med en helt ny installation af Windows xp.

OBS: Husk at slå den indbyggede firewall til og hent alle Windows updates efterfølgende.
Det en god ide at have downloadet SP2 og have den liggende på et andet drev eller brændt ud på CD, så den kan blive kørt ind før tilslutning til internettet - (kun hvis din Windows XP-CD IKKE er incl. SP2)

SP2 kan hentes her:
http://www.microsoft.com/danmark/products/windows/windowsxp/SP2_Default_sp2.asp
eller her:
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/

Hvis du vil udføre en repair:
Hvis du har din XP cd og din Cd-Key klar, kan du lave en repair. Du mister ikke noget ved det.

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyindstalation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R)
det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se, at den laver en helt ny installation, men den beholder alle dine nuværende indstillinger, dokumenter, programmer og skrivebordet udseende er også intakt, men nu skulle du gerne være sluppet af med dine fejl og mangler.
Dog skal der gøres opmærksom på at alle updates skal lægges ind igen. Desuden skal nye opdaterede drivere, som man selv har lagt ind, installeres igen.

Eller i billed form:
http://www.helgec.dk/xp-install.html
Avatar billede metteomarahmed Nybegynder
13. marts 2006 - 20:06 #5
Problemet er at jeg allerede har ændret i BIOS og fået XP-disketten til at starte, men når jeg har accepteret (F8), så får jeg en fejlkode der hedder 0x0000000a (0x0a08001f - 0x00000002 - 0x000000000 - 0x807d6ff9) Jeg kan ikke finde alle fejlkoderne på wintip.
Avatar billede jacla Nybegynder
13. marts 2006 - 21:15 #6
TÆNKE TÆNKE!!!

Måske har du sat en ekstra RAM-blok i ?

Hvis ja kan du prøve at tage RAM-blokken ud og køre indstallationen igen.

Det behøver ikke at være en fejl i RAM-blokken.

Men dual RAM kan drille.

Mvh

Jan C
Avatar billede metteomarahmed Nybegynder
13. marts 2006 - 21:53 #7
jeg har ikke sat en ekstra ram-blok i, hilsen mette
Avatar billede jacla Nybegynder
13. marts 2006 - 22:40 #8
En anden mulighed er at din HDD ikke er formateret helt i bund inden du begyndte på den nye installation (rest magnitisme).

En HDD skal faktisk formateres op til 7 gange.

Måske skulle du overveje at købe en ny HDD. :-((

Mvh.

Jan C