Avatar billede steensloth Nybegynder
11. marts 2006 - 15:40 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Win XP Pro filen trace-log vokser og "irriterer" min diskkeeper

Min fil trace.log, C:\WINDOWS\system32\LogFiles\WMI, starter med at vøre 0 KB efter opstart, men vokser til flere GB. Med den størrelse bliver den selvfølgelig undervejs fragmenteret, og mit program Diskkeeper forsøger for ofte at defragmentere min C-disk.

Under den operation registrerer trace.log at der sker noget, så det bliver en biden-sig-selv-i-halen.

Hvordan hindrer jeg at trace.log vokser? Jeg har forsøgt at følge de råd jeg heri forummet har kunnet finde.
Avatar billede gratis Nybegynder
11. marts 2006 - 17:29 #1
du kan i egenskaberne for din tracelog, under |logfiles|configure|--> log file size sætte hvor meget den må fylde.
Avatar billede steensloth Nybegynder
11. marts 2006 - 17:40 #2
Er det under "egenskaber" når jeg med Stifinder læser egenskaber? Jeg kan ikke se at jeg dér kan konfigurere størrelsen. Hvor gør jeg det så?
Avatar billede gratis Nybegynder
11. marts 2006 - 18:11 #3
som jeg forstår dit spørgsmål, er der startet en trace.log via |Computerconfiguration|Perfomance Logs and Alerts|---> Alerts, du kommer dertil på denne måde:
|Startmenu|Kør| skriv, compmgmt.msc , tryk enter , naviger til |Perfomance Logs and Alerts|Alerts| men det er måske ikke rigtig forstået ?
Avatar billede steensloth Nybegynder
11. marts 2006 - 23:09 #4
Hmm... Jeg har ikke startet nogen log. Heller ikke WMI-kontrol.
Jeg har bare undersøgt hvorfor min installation pludselig (måske efter installation af Bootvis, som jeg dog igen har slettet) fylder mere end normalt, og finder med Stifinder ud af, at det er den i min indledende tråd nævnte fil som en del timer efter opstart er blevet 2-4 GB. Jeg ,ener ikke jeg behøver en logging af det format. Bortset fra stort forbrug på C-drevet kører maskinen perfekt.
Som du sikkert kan fornemme, er jeg ikke den altvidende pc-bruger.
Avatar billede gratis Nybegynder
12. marts 2006 - 16:02 #5
ok, hvis du kigger her, |Startmenu|Kør| skriv, compmgmt.msc , tryk enter , naviger til |Perfomance Logs and Alerts| hvis der er grønne ikoner under de forskellige punkter ka du højreklikke på dem og vælge stop, se billed her, http://img101.imageshack.us/img101/5052/tracelog4qc.jpg
Avatar billede steensloth Nybegynder
12. marts 2006 - 17:23 #6
Tak for anvisningen. Der er kun ikon ved "tællerlog" (min xp er dansk) og den er rød. Stien til den er heller ikke den samme som til den log som har vokseværk.
Den fil som i mit system har vokseværk, er placeret her: C:\WINDOWS\system32\LogFiles\WMI\trace.log
Avatar billede gratis Nybegynder
12. marts 2006 - 17:46 #7
ok, tror vi nærmer os en løsning ;) det er fordi tracelog har været slået til i Bootvis og ikke er blevet slået fra inden du afinstallerede programmet, kig på disse sites hvor der er forslag til løsninger:

http://groups.google.com/group/microsoft.public.windowsxp.general/browse_thread/thread/a4e95034ff6f1278/0a10e98e25d102f1?lnk=st&q=%22trace.log%22+group%3Amicrosoft.public.windowsxp.*&rnum=6#0a10e98e25d102f1

http://www.pcreview.co.uk/forums/thread-531678.php
Avatar billede steensloth Nybegynder
13. marts 2006 - 18:00 #8
Fint gratis. jeg har ud fra disse links geninstalleret bootvis. Jeg synes ikke jeg kan fjerne tracelog, men jeg har fjernet alle markeringer undt. 1 (ikke disk utility, for det er vel den der fylder?) og indtil videre holder trace.log sig på 0 KB, hvilket næppe kan gøres mindre. Jeg ser lige et par dage inden jeg helt kan afgøre om min pc er som før. Point følger.

Jeg synes ikke jeg kan se bootvis nogen steder? Jeg har den liggende på et D-drev, men eksekveringen skaber ikke et program på c-drev, som jeg kan se nogen steder. Hvordan det?
Avatar billede gratis Nybegynder
13. marts 2006 - 18:53 #9
bootvis findes i 2 forskellige installations versioner, 1. som er en standalone exe fil (sikkert den du har) og 2.som *.msi fil, som installere programmet med en afinstallerings rutine.Du ka tjekke i Tilføj/Fjern Programmer via Kontrolpanel om du har en afinstallering til programmet.

En anden metode er via regedit fundet her:

http://groups.google.com/group/microsoft.public.windowsxp.general/browse_thread/thread/b9c7437749942f8a/e53296a14e0cb28e?lnk=st&q=%22trace.log%22+group%3Amicrosoft.public.windowsxp.*&rnum=1#e53296a14e0cb28e

Open the Registry Editor...
Start | Run | Type:      regedit    | Click OK |
Navigate to >>>
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\WMI\GlobalLogger
In the right hand pane you may see Start listed under the Name column.
If you do, and the Data is 1, double click on Start and set the value to 0.
Avatar billede steensloth Nybegynder
15. marts 2006 - 15:56 #10
Hej gratis. din anvisning løste problemet. Jeg fandt også ud af, at Bootvis angiveligt ikke er for alm. pc-brugere som mig. men med din hjælp fik jeg det først stoppet mht. logging, og dernæst fjernet i registreringsdatabasen. Tak.
Nu mangler jeg bare lige at få repeteret hvordan jeg giver dig de 60 point? Sker det ved at "svare" hvorved der popper et pointvindue op? Jeg erindrer det ikke med sikkerhed - så venligst returner. Tak.
Avatar billede gratis Nybegynder
15. marts 2006 - 17:48 #11
Hej, jeg samler ikke på point, så dem snupper du selv ved at gøre sådan her:

du lægger selv et svar,( flyt knappen ude til venstre fra kommentar til svar ) MARKERE dit navn og trykker på accepter.

Du er velkommen til hjælpen :0)
Avatar billede steensloth Nybegynder
15. marts 2006 - 19:38 #12
OK, men selv om du ikke samler på point, er du den rigtige til at modtage dem.
Avatar billede steensloth Nybegynder
15. marts 2006 - 19:39 #13
hmmm
Avatar billede steensloth Nybegynder
15. marts 2006 - 19:41 #14
At markere point er ikke logisk - indtil man lige forstår det.