Avatar billede mad_iztar Nybegynder
02. maj 2001 - 11:26 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

TIMER

Jeg har et problem!!!

jeg har lavet et program hvor jeg kan minimere ned i systrayen, men hvordan får jeg lavet det således at jeg kan få programmet til at \"poppe\" op igen efter et stykke tid, efter 30 min ca.
02. maj 2001 - 12:22 #1
Hvis du har en formular, kan du jo bare anbringe en Timer-kontrol på den. Den kan godt nok kun tælle til 65.535 millisekunder, men hvis du sætter intervallet til 60.000 og laver en variabel, som tæller op hver gang der er gået de 60 sekunder, så ved du at der er gået 30 minutter, når variablen når 30.

Alternativt, så kan du aflæse systemtiden og have en procedure til at kontrollere hvornår der er gået 30 minutter.
Det kan du gøre vha følgende funktioner:

Private Declare Function timeGetTime _
Lib \"winmm.dll\" () As Long

Private lngStartTime As Long

Public Sub StartTimer()
    lngStartTime = timeGetTime()
End Sub

StartTimer køres, når applikationen startes. Herefter spørger du på om
timeGetTime() - lngStartTime er større end 30 miunutter.
Avatar billede rasmuss Nybegynder
02. maj 2001 - 13:14 #2
Det er let nok!
I et modul eller i general:
dim TAL as integer

I en timer:
tal=tal+1

if tal> 10000 then
(Her får du så bare programmet til at blive stort igen!)
end if

PS:
Der hvor der står - if tal> 10000 - der kan du rette talet til så der går en mere præsis tid.
Avatar billede mad_iztar Nybegynder
02. maj 2001 - 14:48 #3
Mange tak, jeg er rimeligt sikker på at jeg har hvad jeg skal bruge nu!!!

I har lige redet min dag!!!