Avatar billede jakob_lk Nybegynder
10. marts 2006 - 23:46 Der er 3 kommentarer

Iptables ip access

Hej...

Hvordan laver jeg et lille iptables script som block for ftp, men man kan stadig kommer på den dog bare kun fra en ip ?
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
11. marts 2006 - 03:14 #1
-A INPUT -p tcp -m tcp -s 192.168.0.2 --dport 20:21 -j ACCEPT
eller hvad du nu vil skrive
-s er den ipadresse du vil tillade
portene er til ftp+data, der skal  nok åbnes for nogle flere porte hvis din ftpserver benytter andre porte til datatrafik.
men det afhænger jo nok også af hvad der ellers står i iptables
var de tnoget i den stil du eftersøgte, eller er jeg langt væk fra det
Avatar billede oz2kas Nybegynder
12. marts 2006 - 15:35 #2
ovenstående linie vil fungere hvis du har dine default policies på INPUT sat til at smide pakkerne væk, ellers ikke.

iptables -A INPUT -p tcp -s ! 192.168.1.15 --dport 21 -j DROP

vil lukke for port 21 fra alt andet end 192.168.1.15
Avatar billede oz2kas Nybegynder
28. marts 2006 - 19:29 #3
Hej.

Er du kommet videre?