Avatar billede mjl Nybegynder
10. marts 2006 - 17:19 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kan MSIMN.EXE være en virus?

Hej der ...

I går opdaterede jeg min Outlook Express - maskinen genstartede, og alt var ok.

For nogle minutter siden, genstartede min (Win2000Pro) maskine af sig selv - jeg sad i sofaen, og opdagede ikke hvad der fik den til det, kun at det skete.

Da den bootede op igen, var MSIMN.EXE blevet ændret til en ny MSIMN.EXE - det afslørede min virus-scanner Norman, og spurgte om jeg ville tillade at MSIMN.EXE var ændret ... !

Hvad kan der være sket - nogen bud på det?

hilsen Conrad
Avatar billede vejmand Juniormester
10. marts 2006 - 17:26 #1
Min Norman firewall spørger også om jeg vil tillade den at gå på nettet efter opdatering, det har aldrig voldt problemer.
Så jeg tror bare den konstaterer at Express er blevet opdaterert.
Avatar billede mjl Nybegynder
10. marts 2006 - 17:29 #2
Jamen den har jo været genstartet flere gange - og denne gang gjorde den det selv, og så kom den frem og spurgte ... !?
Avatar billede zyklone Nybegynder
10. marts 2006 - 17:41 #3
Nej, hvis Microsoft har ændret din EXE filen under patchningen tror din firewall at det er en fremmed fil.
Og hvis du selv ved at du har opdateret din Outlook Express hos Microsoft,...tja så er der ikke noget at være nervøs for.
Den slags er ikke fremmed for mig under diverse spilopdateringer.
Avatar billede mjl Nybegynder
10. marts 2006 - 17:43 #4
Firewall'en burde vel opdage det, en af de andre 8 - 10 gange den er startet - hvorfor genstarter den pludselig af sig selv, og så opdages den nye Outlook først der ?

Jeg ved godt, at den normalt spørger ved div. opdateringer m.v. - men en automatisk genstart ???? genstarter Jeres også bare selv ??? det har jeg aldrig oplevet før - aldrig!
Avatar billede balthazar Nybegynder
10. marts 2006 - 17:47 #5
Det er helt naturligt eftersom at MSIMN.EXE er executable til Outlook Express. Så Normann har ret, den er ændret, og det er dig selv der har bedt om at få den ændret ;-)
Avatar billede balthazar Nybegynder
10. marts 2006 - 17:49 #6
Ups der var jeg jo lidt for langsom til at klikke send, sad lige og lavede noget andet mens alle de andre kommentarer løb ind :-/
Avatar billede mjl Nybegynder
10. marts 2006 - 17:51 #7
Nu håber jeg ikke, at jeg lyder utaknemmelig men ...

1. Min kværn har ALDRIG genstartet selv, før ???
2. Jeg har haft maskinen slukket og tændt 8 - 10 gange, så hvorfor ser firewall'en først ændringen nu (Outlook har været åbnet hele tiden under alle starter...)

Conrad
Avatar billede mjl Nybegynder
10. marts 2006 - 18:12 #8
Tror jeg har løst det selv (måske) - under [Kontrolpanel] [Automatiske opdateringer] stod den på "Automatisk" ... hent og installer .... kl. 17.00 hver dag ...

Det var måske det der skete - en opdatering til Outlook Express kl. 17.00 - med efterfølgende aut. genstart ???
Avatar billede mjl Nybegynder
14. marts 2006 - 22:12 #9
Læg svar, hvis I vil ha' points - lukker i morgen 15. marts

Tak for hjælpen!
Avatar billede vejmand Juniormester
15. marts 2006 - 06:55 #10
Jeg springer over.  c",)