Avatar billede feodor Nybegynder
10. marts 2006 - 16:51 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Blå skærm (IRQ NOT EQUAL) når visse wireless netværk benyttes

Jeg har et trådløst netværkskort der giver en del problemer. Efter jeg formaterede computeren og geninstallerede alt har det ikke fungeret ordentligt.
Problemet opstår når jeg tilslutter mig visse trådløse netværk (ikke alle), så går der mellem 30 sekunder og 10 minutter før win XP går ned med en blå skærm med teksten: "IRQL NOT EQUAL"...
Det er sket få gange uden at netværkskortet har været slået til, men  jeg er ret sikker på det har forbindelse med kortet, da det altid sker når jeg netop har slået dette til.
Som sagt er det ikke alle netværk. Men det sker altid på de samme, så det tyder på der er visse typer netværk der skaber problemer (jeg har ikke fundet en logisk sammenhæng).

Kort: Intersil PRISM 802.11g (3890)
Driver: 2.01.07.0000
NIC firmware: 2.03.02.00

Ved ikke hvad info der ellers er brug for, men under egenskaber ressourcer står der: IRQ = 18. Ingen konflikter.
Avatar billede dragonknight Juniormester
10. marts 2006 - 17:21 #1
Afinstaller kortet i tilføj/fjern programmer i konrtolpanelet, hvis det er der. Derefter fjerner du det i enhedshåndtering hvis der også er der. Sluk maskinen, og fjern fysisk kortet fra maskinen.
Start maskinen, og installer setup programmet til netkortet.
Når det er gjort, slukker du maskinen, sætter kortet i og starter den op.
Nu skulle den gerne selv finde ny hardware, og installere kortet korrekt.
Avatar billede feodor Nybegynder
10. marts 2006 - 17:23 #2
kortet er indbygget, så jeg kan ikke fjerne det. Jeg har prøvet at afinstallere det og lade windows finde det igen...
Avatar billede dragonknight Juniormester
10. marts 2006 - 17:32 #3
Det kunne du jo bare have sagt :-)

Kan du ikke finde en nyere driver. ?
Avatar billede feodor Nybegynder
10. marts 2006 - 17:35 #4
nej det findes vist ikke
Avatar billede dragonknight Juniormester
10. marts 2006 - 17:39 #5
Hvilken bærbar drejer det sig om ?
Avatar billede serverservice Praktikant
10. marts 2006 - 18:01 #6
Får du fejlen ...System has recovered from a serious error, DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL.  ? så er det meget ofte en ramfejl - da kan du teste dem med memtest http://www.memtest86.com/memt31a.zip     start install.bat – skriv a – isæt tom diskette og test ved at boote på den. eller hent www.ultimatebootcd.com og start den op derfra.
Avatar billede feodor Nybegynder
10. marts 2006 - 20:17 #7
Det er præcis den fejl du omtaler dannyboyd - jeg kunne ikke huske den helt ordret. Jeg prøver at teste min ram...
Det er en medion bærbar der hedder MD 41300
Avatar billede serverservice Praktikant
10. marts 2006 - 20:36 #8
jeps - hvis ikke ram - så måske driver fejl - har du installeret dn originale driver ?
Avatar billede zenorph Nybegynder
10. marts 2006 - 20:46 #9
Jep, som allerede nævnt, betyder DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL ofte, at der er opstået en ramfejl i enten et enkelt kredsløb på ramblok eller på en hel blok alene.
Som dannyboyd også skriver, kan du teste dem med det program, og hvis den ikke viser fejl på noget, så er det som oftes en "all-in-one" driver som fejler - dette kan dog løses ved at afinstallere de nuværende, for derefter at installere de nye korrekte :-)
Avatar billede feodor Nybegynder
11. marts 2006 - 10:52 #10
jeg har lige kørt memtest i 14 timer og den fandt ingen fejl. Den kørte godt nok stadig men gad ikke vente mere (den havde 60 passes)
"all-in-one" driver siger du zenorph? Hvilke drivere skal jeg afinstallere? Alle? Eller bare den til netværkskortet (hvilket jeg allerede har prøvet)?
Avatar billede feodor Nybegynder
10. januar 2007 - 12:55 #11
lukket