Avatar billede ljungberg Nybegynder
10. marts 2006 - 16:02 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

database problem

jeg har en side hvor der vises en enkelt record (i forskellige labels)fra en database afhængigt af hvilken record man klikker på. Her er koden:
--------------------------------------------------------------
sql="Select Kundenr, TT_fabrikatbetegn, Udstedt_dato, Ansog_dato, Inddragelsesdato, refnr_ansogning, TT_journalnr FROM TT_ny Where TT_godkendnr = '" + ID + "'"

dbconn=New OleDbConnection("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; data source=" & server.mappath("itst.mdb"))
dbconn.Open()

dbcomm=New OleDbCommand(sql,dbconn)
dbread=dbcomm.ExecuteReader()

while dbread.Read()
        Kundenr.Text = dbread.GetInt32(0)
        Kundenavn.Text = dbread.GetString(1)
        udstedt.Text = dbread.GetString(2)
        ansog.Text = dbread.GetString(4)

    end while

    dbread.Close()
    dbconn.Close()
--------------------------------------------------------------
Men det er ikke altid at der er data i de tre felter der skal vises, og så får jeg en fejl da dbread.GetString(x) skal indeholde data!

Hvordan får jeg tjekket hvert felt i min record for om der er data i?
Avatar billede sjh Nybegynder
10. marts 2006 - 17:24 #1
jeg vil gætte på at GetString er null når du får fejl..

prøv sådan:

  If Not IsNull(dbread.GetString(4)) Then
    ansog.Text = dbread.GetString(4)
  End If
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2006 - 08:45 #2
if dbread.IsDbNull(4) then
  ansog.Text = ""
else
  ansog.Text = ansog.Text = ""
end if
Avatar billede ljungberg Nybegynder
13. marts 2006 - 10:48 #3
Kryptos: Det lyder som det er den vej jeg skal, men jeg får følgende fejl
Object variable or With block variable not set.
Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

Exception Details: System.NullReferenceException: Object variable or With block variable not set.

Er det noget der siger jeg noget?
Avatar billede ljungberg Nybegynder
13. marts 2006 - 10:57 #4
Sorry! det var bare mig der havde placeret kaldet før databaseopslaget! Tak for hjælpen!