Avatar billede suuun Nybegynder
10. marts 2006 - 11:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Logon som anden bruger.

Hej.

Jeg har lavet et VBScript, der genererer en ny bruger (NewUser) og giver ham admin rettingheder. Jeg vil nu gerne lave nogle aendringer i denne bruger profil (aendringer i Registry), saa bl.a. ctrl-alt-del funktionen bliver aendret. For at lave disse aendringer, har jeg i mit script proevet at "load hive" for denne nye bruger. Problemet er bare at NewUser's profil foerst bliver genereret naar denne bruger har logget ind foerste gang.

Mit sporgsmaal er nu: kan man via. et VBScript logge denne nye bruger ind, saa man kan load'e hans profil i Registry? Eller er der en anden maade man kan lave aendringer i NewUser's profil inden denne bruger er logget paa foerste gang?

Haaber paa hurtigt svar - derfor de mange points...

Suuun
Avatar billede morten_leth Nybegynder
10. marts 2006 - 13:22 #1
Hvad er grunden til du ikke bare benytter dig af Group Policies.. det vil jeg mene er lidt nemmere også at håndtere fremfor et script...
Avatar billede suuun Nybegynder
10. marts 2006 - 14:18 #2
Jeg vil gerne i et og samme script generere en ny bruger, og modificere dennes profil. Jeg er ret ny indenfor GP - er foerst ved at laere grund principperne, saa jeg ved ikke om der findes en nemmere maade at goere det (vha. GP)? Ved ingen gang om det er muligt at lave en ny bruger vha. GP?

Det endelige produkt skulle gerne vaere et script der skal koeres, uden administratoren manuelt foerst skal oprette en ny bruger. Haaber dette for klarer ovenstaaende spg?
Avatar billede morten_leth Nybegynder
10. marts 2006 - 14:29 #3
Det gerne vil have gjort, går jeg ud fra.. det er du laver en måde at oprette nye brugere på, og derefter skal der ikke foretages noget, i skal ikke logge ind som brugeren og lave nogen ændringer inden i giver brugeren besked om han/hun er blevet oprettet...

Hvis i har et AD (et domæne), som pc'erne bliver meldt ind i så ville jeg lave sådan en ændring som den der i Group Policies, fordi det er nemt at ændre i tilfælde af i synes det skal ændres...
http://www.microsoft.com/events/series/grouppolicy.mspx
Der er lidt så du kan lære lidt om Group Policies... (det er såmænd ikke så svært der er bare lidt flere ting man skal gøre...)

http://www.windowsitpro.com/Departments/Index.cfm?DepartmentID=779&PubID=16

Der er også lidt her... Men du må jo skrive hvis det er...
Avatar billede suuun Nybegynder
10. marts 2006 - 14:37 #4
Tak for dine tips. Jeg har lige erhvervet mig Jeremy Moskowitz's bibel om GP, saa jeg gaar ud fra jeg bare skal igang med at saette mig ind i det.... Tjekker ogsaa info i de links du sendte med - tak for din hjaelp.

Hvis der er andre derude, der har en ide til hvordan dette kan goeres i et VBScript (jeg tvivler desvaerre paa at det overhovedet kan lade sig goere), er jeg meget ivrig efter at hoere ideer.
Avatar billede morten_leth Nybegynder
10. marts 2006 - 14:48 #5
Jeg tvivler også, da du jo også selv skriver den først bliver lavet ved logon.... :D

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/gp/572.asp

Her har du hvad du skal gøre for at fjerne CTRL+ALT+DEL det er under:
Computer configuration > Windows indstillinger > Lokale Politiker > Sikkerhedsindstillinger...
Derinde har du en der hedder noget med CTRL+ALT+DEL  :D

/Leth
Avatar billede suuun Nybegynder
10. marts 2006 - 17:22 #6
Saa fandt jeg loesningen! Jeg koerer komandoen "runas" som den nye bruger. Denne kommando skal bruge: User name, password og domain. Jeg lader bare funktionen koere en echo kommando. Herefter er NewUser's profil blevet oprettet paa computeren, og denne kan nu aendres. Det hele bliver klaret i et og samme VBScript!

For at aendre i brugerens Registry, bruger jeg kommandoen "load hive", og herefter kan man aendre loes...

Tak for dine "pointers" /Leth - naar jeg rigtig gaar igang med at bruge GP, er jeg sikker paa at jeg kommer til at kaste en del point i din retning ;o)
Avatar billede morten_leth Nybegynder
13. marts 2006 - 08:44 #7
:) bare i orden... man skal jo finde den letteste løsning for sig selv.. :D sådan er det jo...